@Choucmavin:Shit die net het afgeskop en ek moes alreeds drie keer kyk hoe spel mens jou naam probeer terramacin.Goeie punt en diplomaties gestel mens weet nooit waneer iemand dit persoonlik op neem en jou kop af byt nie.AS jy O\19 is het jy drie jaar kans om eerstes te speel volgens my ontneem jy n jonger man van blootsteling en ontwikkeling en dis tog waar oor skole rugby gaan en weereens daar is n o\19 liga na skool.
@BrotherBear: Ek wil glo dat dit n impak gaan he. Spelers en hul agente ,wat by WP wil inval, sal beslis ligvoets loop, veral in die nabye toekoms.Ek vermoed hierdie sage het die unie kwaai geknou!
@Stier: when last did you see how the really competitive boys train? Every school now has a well equipped gym and boys are in there for at least 1 and many times 3 hours per day.
@BrotherBear: Beertjie! Jy is reg as jy se dinge is nie net rustig onder die Kaapse skole nie. Hier is maar net soveel passie en wedywering tussen die skole en hul ondersteuners. Die enigste verskil is dat daar in die algemeen (en mens kry verseker uitsonderings) nie met nydigheid en neerhalend van mekaar gepraat word nie. Ek weet dat by Boishaai ,vanaf graad 8, word die seuns en hul ouers per brief ingelig,rakende gedrag en sportmangees , op en vanaf, die velde! Ek glo ook dit is die geval by verreweg die meeste ander sogenaamde rugby skole in die Kaap. wat natuurlik ons maatjies in die suidelike voorstede insluit.
Wat WP betref!! Sjoe !! Hier het omtrent n bom gebars. Gelukkig het dit geen impak op skole rugby nie, en raak dit slegs die profesionele arm. Die baadjie draers het nog baie vure om dood te slaan, soos dit vir my klink!
@Couchmavin: Life can be a bitch, but hopefully only for a short while. The boy may excel with the competition and surprise many. He must remain ready for that possible opportunity at higher levels.
@BrotherBear: Not at school level, I don’t think they have enough time for proper conditioning. After school their diet, rest, conditioning is all done professionally and that is when they really start to change.
@Couchmavin: Die ding is ‘n onder 17 of 18 seun van ‘n ander skool kon ook HJS toe gekom het en bg uit gespeel het. Die feit dat die kind onder 19 is maak nie ‘n verskil nie.
Onthou by HJS is die eerste en tweedes altyd saam, hulle oefen saam ouers moet saam kuier so almal is deel van eerste span. Onthou ook by HJS en soortgelyke skole is niemand verseker van sy plek nie. Visser wat verlede jaar eerste span skrumskakel gespeel het het die vorige jaar vir die D of E span gespeel. Die diepte is skrikwekkend en almal besef dit, die seuns ook, as ‘n seun tweedes speel is hy steeds ‘n yster in ‘n yster span. HJS se tweede span se wen rekord op die oomblik strek langer as die eerste sin.
@Couchmavin: Ek hoor jou ,Rusbank ! Dit bly n moeilike een. Maar gegewe jou voorbeeld hierbo, dink ek nie n skool het enige geldige rede om n aansoek van n seun af te wys nie , tensy daar bewyse is van dissiplinere probleme. Enige skool, en hier wil ek glo dat rerig enige skool, sal nie sommer n baie talentvolle kind toelating weier nie.
Natuurlik voel mens jammer vir die lojale outjie. Die lewe is egter soms maar naar en sodra die seisoen aanbreek, en die nuweling presteer, is almal in hul skik met die aanwins, behalwe natuurlik die lojale seun en sy familie ,asook naby vriende.
Hierdie gebeur egter ook baie keer op senior vlak. Spelers word deur unies met allerhande mooi beloftes gelok. n Kort tydjie daarna word daar weer iemand anders in dieselfde posisie genader, en eersgenoemde moet baklei vir oorlewing.
Dit is egter maar n deel van n beroeps sportman se lewe, en daar is geen genade nie. Dit is gewoonlik ( ook nie altyd nie) dan die manne wat vasbyt en hard werk, wat op die ou end deurkom.
@Kattes-Strofes: dankie vir jou nugtere bydrae tot die gesprek. Vir sommige lyk dit soos bakleiery, maar eintlik is dit maar net passievolle deelname. Onthou, die manne hier bo leef teen ‘n ander pas as julle aan’t-see. Hehe
Jy noem dan ook menige feite met versoeke van aanvaarding. Ja, aanvaarding is maklik, MAAR moet assemblief nie verwag dat die gesprekke stopgesit word nie. Jy kan kos nou nie die sweets wegvat nadat hulle half opge-eet is nie.
Dinge is dalk nie so boring in die Kaap as wat julle voorgee.
Wat is nou eintlik die storie daar by die WEEPEE?
Môre Kattes,
Ek sal graag jou terugvoering wil hoor oor ñ fiktiewe feitestel.
Wat sal jou gevoel wees as die volgende senario by Boishaai moes uitspeel,
-Boishaai het ñ puik O/16 heelagter gehad in 2015. Grant Khomo.
-Bg speler het O/14 en O/15 ook A span vir Boishaai gespeel.
-Bg speler behoort ook Cravenweek O/18 WP heelagter te wees vir 2017.
Bg speler het verwagting dat hy vir Boishaai se Eerstes sal speel in 2017 net soos bv ook in 2016 as ñ O/17 seun. Boishaai neem egter nou ñ seun in vir 2017 van ñ ander provinsie wat O/19 is en ñ heelagter is, wat Sa skole gespeel het en met WP gekontrakteer is. O/19 seun kry nou voorkeur in span en jonger O/18 seun speel of B-span of uit posisie.
Ek het nie ñ probleem met enige O/19 seun wat skole rugby speel nie want dit is die reël. Ek sou egter wou sien dat bg reël hersien moet word omdat sulke fiktiewe situasies kan uitspeel wat ñ groot impak kan hê op O/18 speler wat lojaal teenoor sy skool is. Hierdie skrywe is nie ñ aanval op enige skool wat O/19 spelers het nie. Hierdie is net ñ fiktiewe geval wat moontlik kan uitspeel soos met die AvR skuif.
My amen op hierdie bakleiery tussen die skole van die Noorde. Die feite volgens my is soos volg, en ek glo almal behoort dit te aanvaar en aanbeweeg.
1) Affies bly n groot rugby krag. Hulle sal, soos al ons ander skole (dit sluit beslis Boishaai in), ook nou en dan n “af jaar/seisoen” beleef. Garsies en Menlo manne moet dit aanvaar.
2) Garsies en Menlo is twee sterk opkomende skole, en is reeds besig om behoorlik stem dik te maak. Affies en Waterkloof manne moet dit aanvaar.
3) Waterkloof se reputasie as n krag begin skade ly.Indien rugby nog n prioriteit is by die skool, erken dit en probeer om sake te beredder, anders gaan julle agterbly.
4)Monnas bly n groot rugby krag. Ook hulle sal so nou en dan n “af jaar/seisoen” beleef. Helpies moet dit aanvaar.
5)Helpies is in die Leeus distrik n sterk opkomende skool. Monnas manne moet dit aanvaar.
6)Alle skole doen werwing! Die intensiteit hiervan verskil van skool tot skool, maar dit is nie n sonde nie.
7)Alle skole rugby in SA se senior span speel in n 0/19 kompetisie. Die ouderdoms groepe, en glo ek julle weet, is : 0/14 ,0/15 , 0/16 en 0/19.
Almal hier op die blog is passievol oor hul skole rugby, en het ook maar n gunsteling span. Dit is ook reg om jou skool se eer te verdedig. Die moddergooiery het egter, volgens soos dit vir my lyk, bietjie dinge versuur vir n hele paar van ons bloggers. Laat jou skool die praatwerk op die veld doen , en indien hulle sukkel, bly steeds n ondersteuner, maar gee tog n bietjie eer vir die teenstanders, sonder om vir allerhande verskonings te soek.
@Stier: you are correct. So, when an u/17 has one year of conditioning behind him, the U/19 has THREE years of conditioning. Premise and good practice is that serious conditioning should not commence before the age of 16.
Manne gaan kyk bietjie hoe gooi die NZ se kleintjies die bal rond. Hulle speel nie net gewig nie maar die girls speel saam met die seuns, voel kontak…..ek bedoel VOL kontak.
@BrotherBear: Just remember under 21 players have more than two years of professional conditioning behind them. Under 19 school boys does the same conditioning as their under 18 and 17 team mates.
@Kattes-Strofes, @Rugbyman: geen probleem met o/19’s wat speel. Interesant hoe kommentaar somtyds nie binne konteks geplaas word. My kommentaar was ‘n tong in die kies antwoord op “post” nommer 27. Inderwaarheid stem ek eintlik saam dat die twee spesifieke o/19 spelers ‘n groot impak gehad het vir Garsies. ‘n Werklike goeie speler wat een jaar ouer is, veral in kritieke posisies sal taai wedstryde beslis in sy span se guns kan swaai (ervaring, fisiek, houding, spoed, etc.). Hoe meer van hierdie spelers jy het hoe verder is jy op voorvoet. Van O/19 na o/21 is daar dan weer ‘n wesenlike verandering (soos julle sal weet).
@Kattes-Strofes: Stem met jou saam… die manne hierbo huil altyd oor enige iets wat hulle skooltjie nie pas nie… dis hoekom ons rugby sit waar dit sit… mense gun nie die son oor die ander nie… mens wen mos soms, en jy verloor soms… julle wen nou als, maar daar sal weer n tyd kom waar julle verloor ook… dis mos maar die lewe… netso sal ons nie elke jaar die beeld trofee wen nie! Maar ons gaan aanhou probeer…
@BrotherBear: Waar kom die baie o19s storie vandaan? Ons het die jaar 2 o19s gehad, laasjaar geen… Ek verstaan dalk nie lekker nie of jy spekuleer bloot… Snaaks dat in die kaap staan hulle 1ste span bekend as o19A… hoe dan al die issues hierbo? Het helpmekaar nog nooit ‘n o19 gehad nie? Is dit ‘n skande om o19s te hê?
Ek weet rerig nie hoekom die kwessie van 0/19 spelers weer ter sprake kom nie. Soos reeds vantevore gese, “SA rugby se skole kompetisies is vir 0/19 spanne. Dit geld vir skole reg oor die land. Indien die meerderheid van jou skool se eerste span dan uit jonger seuns bestaan, is dit mos nie die opponente se skuld dat hulle 0/19 spelers in hul span het nie.
Ek weet dat daar in sekere provinses n kompetisie is vir slegs 0/18 en jonger spelers (Tuks ens.). Nietemin, almal wat betrokke is by skole rugby, weet dat die gewone kompetisie is vir 0/19 spanne. Was, en is so, al vir donkie jare.
Wil ook darem byvoeg: Ten spyte dat Boishaai in 2015 slegs een 0/19 speler in hul span gehad het , t.w. hul kaptein Andreas van Wyk , en n hele klompie 0/17 spelers , soos Moerat , Rass , Johannes, Bezuidenhout en Nkusane, het hulle steeds onoorwonne ge-eindig in 21 wedstryde. Vanjaar het hulle ook net een speler , Ryaan Lombaard gehad wat 0/19 was. Ook hier was n hele paar 0/17 spelers o.a. Barnard , Fourie , Horne en Abrahams. Ook weer onoorwonne na 18 wedstryde. As ek die storie so kyk , sal daar volgende seisoen ook net een 0/19 speler in die span wees t.w. Abner van Reenen.
Hierdie is nie weer n “brag” nie! Bogenoemde stats wys egter mos dat dit gedoen kan word , ongeag die manne se ouderdom.
@BrotherBear: Lees bietjie wat Rainier sê. Papier en Bees. Dit is 2, nie meer as 2 nie! En Papier het bitter min gespeel omrede hy by SA o.20 was.
En jy maak ‘n hengse fout. Meeste skole het o.19’s!
@sewes: Waterkloof het die storie versprei oor 7 o.19’s in Garsies se span!
Julle het mos baie met o.19’s teen ons gespeel. En toe ons een keer (2014) met 2 (let wel geen post-matrieks) en die jaar met 1 teen julle speel gooi jy jou speelgoed uit die kot uit.
Ek noem dit swak verloorder!
Ons het ons pakke gevat na ‘n 102-0 loesing, die jaar daarna met 60 punte en weer met 40 punte daarna – en het steeds teen julle gespeel en nooit gekerm nie – en nie gekla oor o.19’s of werwing nie.
Die afgelope 3 jaar was die skoen aan die ander voet en kyk hoe vining draai Kloof om en weier om te speel.
@Djou:Goed as julle wil he dat stil bly n antwoord is maak ons so dis immers ek wat gereageer het op n post en nie eerste begin sarkesties raak het nie.
@Srum5; Weet jy as iets my irriteer lees ek dit net nie kyk na”another episode”
@Stier:Ek het gehoor in NZ speel hulle in gewigs afdeelings weet nie of dit waar is nie.
@sewes: Ek het gese dat die jonger manne swaar trek. Steeds wen van hulle. In rugby is dit egter ‘n span en is die invloed van een spelers minder vir die gemiddelde span, jy gaan jou uitsonderings kry.
@4×4: Ek dink gewig veral tot onder 11 sal ‘n goeie idee wees. Op laerskool behoort “skills” ontwikkeling die belangrikste te wees en dit is makliker on te doen as kinders van dieselfde bou teen mekaar oefen en speel. Ek het al by ‘n laerskool rugby oefening gesien hoe ‘n seun van ongeveer 40kg kontak oefen teen ‘n seun van amper 90kg, nie een van die twee sal iets leer nie. Ek lag altyd as ‘n afrigter by ‘n oefening vir kinders seg dat hulle iemand sterker of groter of beter as hulle moet vat om teen te oefen, want net die helfte van die kinders sal kan doen wat hy vra. Maar ja, persoonlik dink ek gewigs klasse sal baie goed wees by die laer ouderdomme.
@Rainier a.k.a. @akw: hoekom het Garsies so baie o/19’s? Meeste skole het geen, een of twee kom voor by sommige skole, maar meer as twee is uitsonderlik (behalwe by plekke soos Parktown Boys).
@sewes: Afrikaans is seker nie jou eerste taal nie. Waar beskuldig ek jou dat jy anti-Garsie is?
En of jy saamstem met /19’s of nie het dit wel ‘n impak op Noordvaal skole.
Papier en Bees was die jaar seker onder die top 3 spelers in hulle posisies op skoolvlak. Tog speel hulle die hele Tuks-reeks nie. Geen van die ander provinsies speel enige van hulle wedstryde sonder hulle /19’s nie. Dit moet mos die Noordvaal skole nadelig beinvloed.
As jy dit nie verstaan nie is ek besig om my tyd met jou te mors.
1. Dink julle dit sal raadsaam wees as laerskole rugby in gewig kategorieë ingedeel word?
2. Waarom is daar in Noordvaal op klub vlak ‘n onder 12 span maar nie op skole vlak nie. Sou dit nie meer sin maak om die ouderdom groep ook op skole vlak te inkorporeer nie?
@Djou:@Rainier:LET WEL nerens het ek verwys na Garsies se 0\19 en hoeveel daar in watter jaar was nie of is dit n begrips probleem vir julle ouens lees ook my post oor garsies so 0\14 na anleiding wat gese is.
@Rainier:Presies jy se self o/19 het n invloed op die rankings ek gee my meening hieroor en nou is ek anti garsies.@Djou het in die verlede al n probleem gehad om tussen n persoonlike meening en n skool te onderskei ek is nie Kloof nie en hy nie garsfontein nie Na aanleiding wat ek hierbo gese het dink ek ,ek moet jou die begrips klasse kom gee.
@beet: In wrestling the normal age groups are u/15 to u/17 and u/17 to u/20, Presidents are u/13 to u/20. So 17 year old boys will compete against u/20 boys even at world champs. Granted most of the u/17 struggle. But wrestling is not a team sport and although a u/19 year old might have a “confidence” advantage I think in a team sport the impact will be even less. The average age of the team might be more important. Still I think most schools will have more u/17 boys in their team than u/19 boys.
As for anybody to stay a year longer in school just to play school rugby is something I can’t even start to believe or understand. Surely if someone can prove that a school ask or allow boys to do a extra year just so they can play rugby that school should be sanctioned. What kind of a person will ask a boy to do that?
@Stier: I don’t disagree with you stance on u19 participation especially when education is held the primary objective. I do however respectfully disagree with your talent vs age point. From my experience, every year older in high school makes a player a bit bigger and stronger, sometimes quicker and often those qualities prove my valuable to a 1st XV than the talent of a younger player without the physical attributes. I say this because I’ve seen many good players come to the fore in their last year of high school and prove they are better than the seniors who kept them out of their positions just one year earlier.
Also wrt the u19 age group, I accept that it’s not a full year in every case. In some cases it’s just a matter of missing the cutoff by a few days or weeks. So obviously it’s within reason that the extra year advantage applies.
Also wrt u19s I do have concerns when sport benefit overrides academic needs. My rule of thumb is that if a student is at a school since gr8 and turns 19 in matric, there is usually no cause for concern whatsoever. However when u19 players start arriving at schools later on in their school careers, the closer to gr12, the greater the scrutiny should be to see if either of the dreaded terms “huursoldaat” or “post-matric” do apply.
@sewes: Nee, ek was eintlik 16 in matriek.
En hoeveel Garsie o.19’s het teen Klofies gespeel die jaar en hoeveel o.17’s?
O, ek het vergeet julle kan nie tel nie. In 2014 was twee = 7 vir Waterkloof. So, dit was 6 die jaar en nie 1 nie.
@Stier: Exactly. Probeer dit aan Sewes verduidelik asb!
@Djou: dankie maar ek dink jy verdien die medalje klink my jy was seker twintig in gr12 en laas wat ek gesien het was ek geregtig om my oppinie te lig
@beet;my punt is meeste skole speel met vyf tot tien o\17.Daar is tog n o\19 liga na skool mens sien die inpak wat die o\19 spelers het op n game,dan is daar boksmart wat bepaal jy mag nie in die laer ouderdomme twee jaar op speel nie as jy o\16 is mag jy nie o\18 speel nie as jy o\14 is moet jy by n hoerskool inskakkel en mag nie o\13 speel nie dit maar hoe ek hier oor voel kyk na die inpak van garsies se o\19 die jaar, ons het self volgende jaar no\19 in ons span.
@beet: Many kids that are born between November to December starts school a year later than their year of birth group. Why should they be excluded. But I don’t think under 19 kids really makes any difference, it depend on the boys talent not his age. I think most first teams will anyway have more under 17 boys in their team than under 19 boys. It’s just something our parents, coach’s and supporters can use to justify a loss.
@sewes: Baie geluk dat jy o.17 was in graad 12. Ons sal geld insamel en vir jou ‘n goue medalje koop.
Al wat Rainier gesê het is dat ander skole uitgesluit Noordvaal regdeur die jaar met o.19’s speel en in Noordvaal is dit een deel o.18 en ‘n ander deel o.19. Natuurlik beinvloed dit dit rankings soos deur Beet bevestig. Nie Bullsh!t nie, al wil jy hê dit moet wees!!!
@sewes: Hi Sewes. Relative to SA as a whole, the u19 comment does hold water though. The Western Cape, Eastern Cape and Free State team in the Top 10 of the ranking list above have all enjoy full access to u19 players whenever they have had u19s.
Key players like Grant Hermanus, Keanu Vers, Andreas van Wyk, Josh Vermeulen, JP Duvenage as well as two Grey Bloem captains in Werner Roberts and Henco Greyling come to mind.
I don’t think any of these schools have purposely focussed on having u19 players as an objective but I’m sure we can agree there is some sort of benefit to not being restricted access to these u19s by match rules for 4-6 games per season.
You argument along the lines of should u19s be involved in the first place is a debate that has been on the go for a long time and there are many who support your views.
I participated in Ruggaz’s mock draft for rugby after school about a month back and was surprised at the number of top u18 players that were “unavailable” for selection because they will be returning to school as u19 players next year.
@Gimoldboy: The performance of Gym refutes the numbers theory. One would be inclined to think that the lack of numbers would effect consistency, but it hasn’t. There are obviously other factors that play to their success.
@Rainier:Ag moet nou nie laat ons weer hier begin nie n O/19 hoort in die army of hy nou vroeg of laat skool toe is ek was o/17 toe ek in gr12 was so bullshit!!!
Ek breek ook net ‘n lansie vir die Wolramme wat op die stadium net 200 seuns in die skool het, seker die minste kinders op die Top 50 lys.
Ek is baie bly vir Tjaart met sy aanstelling by Monnas, dis groot skoene om vol te staan maar gebaseer op die agterlyn spel van die Bere en BB GK spanne die afgelope twee jaar, gekoppel met die tradisionele krag voor van Monnas, kan dit ‘n nuwe era by Monnas inlei.
Onthou ook asb dat die Tuks reeks /18 is, wat die jaar vir Papier en Bees uitgesluit het. Dit het ook ‘n invloed op die “rankings”.
Ek moet erken vir n skool met 550 (waarvan minstens 100 hokkie speel) seuns is hierdie ‘n baie lekker artikel om na te kyk as ons daar bo lê. As ek ook so ‘n vinnig rowweg sommetjie maak het ons dan omtrent n 80% deelname (landloop en golf ens uitgesluit). Hierdie is baie nodig as ons wil aanhou om “bo ons gewig te slaan” in die toekoms.
Well done Boishaai deur 3 uit die laaste 5 jaar die no 1 Skole rugbyspan in SA te gewees het.Geluk ook Paarl Gim deur hier no 1 te geeindig het.Wys nou weer darem dat die Paarl is die nommer 1 rugbyskole dorp in SA.
Very interresting to see four KZN schools in the top 20 and one just outside of it ,also Hilton part of top 50.. no reason they should lose against the Pumas with just two in the Top 20 and nothing else from 20 to 50
@Ooorkant Loftus: Lol…ek sien wie is dan bo, mooi man. Jy het ‘n punt maar ons almal weet Grey sal bo wees as ons die laaste tien of twintig jaar kyk.
En hier dog ek julle rugby is dood, op die blog word daar baie keer geseg die “last post” speel al vir Affies rugby en die Dok? Ek wil nie weet wat julle gaan doen as julle weer ‘n “krag” is nie.
Thanks beet very interesting. Gim and Boland punch way above their weight. Boland must be the best rugby school in SA. To be so competitive with 250 gardeners and a ploegskaar?
@Beet. As n previous blogger asked can you do a ranking for the last 10 years ? There I am sure you would see more of the men from Bloem with number 1 behind those season’s.
Something else I noticed and this is only me remembering a very tough season not so long ago.
If you take the first 5 schools on the ranking and omit the worst performing year for each of the 5 schools over the 5 years and then look at the numbers. Changes a few things around. But ja, all years count and that is how all things work. Not on “distorted or manipulated” figures but actuals. Thanks Beet, please see what you can do about the 10 year rankings.
@Speartackle: HJS have been in unbelievable form of late. However there have been a few years in the last 5 where there’s been a valid debate about who the national no.1 should be.
Boishaai 14/08/2014 to 04/11/2016 = 797 days and counting
@Hooit: We have access to a long history of Beeld/Virseker cup winners. For most of those same years many of us have no clue how good or bad the winners were during the other part of season.
Based on that I would say winning the cup is far more important in the long run.
I see Garsies had a better record when they were not Beeld champions. Monnas had their worst ranking when they played Beeld finals in 2011 and were favourites but lost to Kempies. So is Beeld about managing players and team during the year in order to peak at the right time?
@Rugbymal: not sure – Beet may attempt it if he has the time
KES had a really good trot from 2008-2012 and have been less successful from 2013-2016. Boys High is another school who would feature better in the first five years – so to Bishops
Think a newbie like Garsfontein would be influenced.
Had a quick look at Rugby 365 and on there for example KES were on there Top 20 3 times since 2006. Noord Kaap 2, EG Jansen 2, Bishops all of the years. (might have miscounted)
would love to see this over 10 years which I think is a truer reflection. Schools such as Garsfontein, EG Jansen, Noord Kaap etc who have done really well recently would drop way down and schools such as Bishops, KES, College, Boys High etc move up
@Grasshopper: Even though nr’s do play a role when you look at the lower teams I think the real measure is how many players were recruited / bursaries.
You can have 100 players and they all recruited / bursary children and you will be able (bar massive injuries) to compete in the Top 10.
The problem with Grade 8 recruitment is the risk on the development of the child.
U13 Craven week is a freak week in most cases where the biggest boy is selected and then they stop growing / developing.
@Speartackle: I still remember a Monnas old ballie saying Glenwood has 1,500 boys and 600 players. I had to correct him, 1,200 boys and 400 players max.
Hierdie nou n goeie bewys vir almal wat wil he Helpmekaar moet Makro skole toe skuif. Die baba het nou net maar begin loop. Helpies het nog n laaaaaaannnnggg pad om te stap voordat hulle as n vors in rugby beskou kan word.
Hopelik sal al die julle moet Makro skole toe skuif nou sien Helpmekaar nog nie daar nie maar n goeie “up-coming”.
@Ooorkant Loftus: Ja oom Hans het n merkwaardige rekord gehad wat ek nie glo iemand sal ooit verbeter nie. Dis dalk tyd vir n nuwe era in Monnas rugby en ek is opgewonde daaroor. My grootste bekommernis is die werwing van hier af. Ek weet nie hoe en wie dit gaan doen.
@Ooorkant Loftus: Ja 2012 moes eintlik n groot jaar vir Monnas gewees het. Was onder andere Chris Massyn en Jaco vd Walt se jaar. Op n staduim 12 beseerde eerste keuses gehad. Baie mense dink altyd Monnas het geweldige diepte wat baie onwaar is. 1 of 2 beserings in sleutelposisies en die jaar kan lank raak. Ek praat onder korreksie maar ek dink Monnas het net 600 seuns waarvan 200 rugby speel.
Very good article I think.
Consistency is the key.
The Top 3 never been out of Top 10 for the 5 year period hence their deserved positions.
Positions 6 & 7 shows what consistency can do. If it was not for the 2012 poor showing of Monnas then they could have been much higher on this ranking. Look at our 2014 “meltdown” and then I start to wonder…
After the loss to Italy -I assume the boks dont even make this ranking list anymore?
@Choucmavin:Shit die net het afgeskop en ek moes alreeds drie keer kyk hoe spel mens jou naam probeer terramacin.Goeie punt en diplomaties gestel mens weet nooit waneer iemand dit persoonlik op neem en jou kop af byt nie.AS jy O\19 is het jy drie jaar kans om eerstes te speel volgens my ontneem jy n jonger man van blootsteling en ontwikkeling en dis tog waar oor skole rugby gaan en weereens daar is n o\19 liga na skool.
@BrotherBear: Ek wil glo dat dit n impak gaan he. Spelers en hul agente ,wat by WP wil inval, sal beslis ligvoets loop, veral in die nabye toekoms.Ek vermoed hierdie sage het die unie kwaai geknou!
@Kattes-Strofes: gaan die WP storie nie volgende jaar se junior inname belemmer nie?
@Stier: when last did you see how the really competitive boys train? Every school now has a well equipped gym and boys are in there for at least 1 and many times 3 hours per day.
@BrotherBear: Beertjie! Jy is reg as jy se dinge is nie net rustig onder die Kaapse skole nie. Hier is maar net soveel passie en wedywering tussen die skole en hul ondersteuners. Die enigste verskil is dat daar in die algemeen (en mens kry verseker uitsonderings) nie met nydigheid en neerhalend van mekaar gepraat word nie. Ek weet dat by Boishaai ,vanaf graad 8, word die seuns en hul ouers per brief ingelig,rakende gedrag en sportmangees , op en vanaf, die velde! Ek glo ook dit is die geval by verreweg die meeste ander sogenaamde rugby skole in die Kaap. wat natuurlik ons maatjies in die suidelike voorstede insluit.
Wat WP betref!! Sjoe !! Hier het omtrent n bom gebars. Gelukkig het dit geen impak op skole rugby nie, en raak dit slegs die profesionele arm. Die baadjie draers het nog baie vure om dood te slaan, soos dit vir my klink!
@Couchmavin: Life can be a bitch, but hopefully only for a short while. The boy may excel with the competition and surprise many. He must remain ready for that possible opportunity at higher levels.
@BrotherBear: Not at school level, I don’t think they have enough time for proper conditioning. After school their diet, rest, conditioning is all done professionally and that is when they really start to change.
@Couchmavin: Die ding is ‘n onder 17 of 18 seun van ‘n ander skool kon ook HJS toe gekom het en bg uit gespeel het. Die feit dat die kind onder 19 is maak nie ‘n verskil nie.
Onthou by HJS is die eerste en tweedes altyd saam, hulle oefen saam ouers moet saam kuier so almal is deel van eerste span. Onthou ook by HJS en soortgelyke skole is niemand verseker van sy plek nie. Visser wat verlede jaar eerste span skrumskakel gespeel het het die vorige jaar vir die D of E span gespeel. Die diepte is skrikwekkend en almal besef dit, die seuns ook, as ‘n seun tweedes speel is hy steeds ‘n yster in ‘n yster span. HJS se tweede span se wen rekord op die oomblik strek langer as die eerste sin.
@Couchmavin: Ek hoor jou ,Rusbank ! Dit bly n moeilike een. Maar gegewe jou voorbeeld hierbo, dink ek nie n skool het enige geldige rede om n aansoek van n seun af te wys nie , tensy daar bewyse is van dissiplinere probleme. Enige skool, en hier wil ek glo dat rerig enige skool, sal nie sommer n baie talentvolle kind toelating weier nie.
Natuurlik voel mens jammer vir die lojale outjie. Die lewe is egter soms maar naar en sodra die seisoen aanbreek, en die nuweling presteer, is almal in hul skik met die aanwins, behalwe natuurlik die lojale seun en sy familie ,asook naby vriende.
Hierdie gebeur egter ook baie keer op senior vlak. Spelers word deur unies met allerhande mooi beloftes gelok. n Kort tydjie daarna word daar weer iemand anders in dieselfde posisie genader, en eersgenoemde moet baklei vir oorlewing.
Dit is egter maar n deel van n beroeps sportman se lewe, en daar is geen genade nie. Dit is gewoonlik ( ook nie altyd nie) dan die manne wat vasbyt en hard werk, wat op die ou end deurkom.
@Kattes-Strofes: dankie vir jou nugtere bydrae tot die gesprek. Vir sommige lyk dit soos bakleiery, maar eintlik is dit maar net passievolle deelname. Onthou, die manne hier bo leef teen ‘n ander pas as julle aan’t-see. Hehe
Jy noem dan ook menige feite met versoeke van aanvaarding. Ja, aanvaarding is maklik, MAAR moet assemblief nie verwag dat die gesprekke stopgesit word nie. Jy kan kos nou nie die sweets wegvat nadat hulle half opge-eet is nie.
Dinge is dalk nie so boring in die Kaap as wat julle voorgee.
Wat is nou eintlik die storie daar by die WEEPEE?
Môre Kattes,
Ek sal graag jou terugvoering wil hoor oor ñ fiktiewe feitestel.
Wat sal jou gevoel wees as die volgende senario by Boishaai moes uitspeel,
-Boishaai het ñ puik O/16 heelagter gehad in 2015. Grant Khomo.
-Bg speler het O/14 en O/15 ook A span vir Boishaai gespeel.
-Bg speler behoort ook Cravenweek O/18 WP heelagter te wees vir 2017.
Bg speler het verwagting dat hy vir Boishaai se Eerstes sal speel in 2017 net soos bv ook in 2016 as ñ O/17 seun. Boishaai neem egter nou ñ seun in vir 2017 van ñ ander provinsie wat O/19 is en ñ heelagter is, wat Sa skole gespeel het en met WP gekontrakteer is. O/19 seun kry nou voorkeur in span en jonger O/18 seun speel of B-span of uit posisie.
Ek het nie ñ probleem met enige O/19 seun wat skole rugby speel nie want dit is die reël. Ek sou egter wou sien dat bg reël hersien moet word omdat sulke fiktiewe situasies kan uitspeel wat ñ groot impak kan hê op O/18 speler wat lojaal teenoor sy skool is. Hierdie skrywe is nie ñ aanval op enige skool wat O/19 spelers het nie. Hierdie is net ñ fiktiewe geval wat moontlik kan uitspeel soos met die AvR skuif.
My amen op hierdie bakleiery tussen die skole van die Noorde. Die feite volgens my is soos volg, en ek glo almal behoort dit te aanvaar en aanbeweeg.
1) Affies bly n groot rugby krag. Hulle sal, soos al ons ander skole (dit sluit beslis Boishaai in), ook nou en dan n “af jaar/seisoen” beleef. Garsies en Menlo manne moet dit aanvaar.
2) Garsies en Menlo is twee sterk opkomende skole, en is reeds besig om behoorlik stem dik te maak. Affies en Waterkloof manne moet dit aanvaar.
3) Waterkloof se reputasie as n krag begin skade ly.Indien rugby nog n prioriteit is by die skool, erken dit en probeer om sake te beredder, anders gaan julle agterbly.
4)Monnas bly n groot rugby krag. Ook hulle sal so nou en dan n “af jaar/seisoen” beleef. Helpies moet dit aanvaar.
5)Helpies is in die Leeus distrik n sterk opkomende skool. Monnas manne moet dit aanvaar.
6)Alle skole doen werwing! Die intensiteit hiervan verskil van skool tot skool, maar dit is nie n sonde nie.
7)Alle skole rugby in SA se senior span speel in n 0/19 kompetisie. Die ouderdoms groepe, en glo ek julle weet, is : 0/14 ,0/15 , 0/16 en 0/19.
Almal hier op die blog is passievol oor hul skole rugby, en het ook maar n gunsteling span. Dit is ook reg om jou skool se eer te verdedig. Die moddergooiery het egter, volgens soos dit vir my lyk, bietjie dinge versuur vir n hele paar van ons bloggers. Laat jou skool die praatwerk op die veld doen , en indien hulle sukkel, bly steeds n ondersteuner, maar gee tog n bietjie eer vir die teenstanders, sonder om vir allerhande verskonings te soek.
AMEN
@Stier: you are correct. So, when an u/17 has one year of conditioning behind him, the U/19 has THREE years of conditioning. Premise and good practice is that serious conditioning should not commence before the age of 16.
Manne gaan kyk bietjie hoe gooi die NZ se kleintjies die bal rond. Hulle speel nie net gewig nie maar die girls speel saam met die seuns, voel kontak…..ek bedoel VOL kontak.
@BrotherBear: Just remember under 21 players have more than two years of professional conditioning behind them. Under 19 school boys does the same conditioning as their under 18 and 17 team mates.
@Kattes-Strofes, @Rugbyman: geen probleem met o/19’s wat speel. Interesant hoe kommentaar somtyds nie binne konteks geplaas word. My kommentaar was ‘n tong in die kies antwoord op “post” nommer 27. Inderwaarheid stem ek eintlik saam dat die twee spesifieke o/19 spelers ‘n groot impak gehad het vir Garsies. ‘n Werklike goeie speler wat een jaar ouer is, veral in kritieke posisies sal taai wedstryde beslis in sy span se guns kan swaai (ervaring, fisiek, houding, spoed, etc.). Hoe meer van hierdie spelers jy het hoe verder is jy op voorvoet. Van O/19 na o/21 is daar dan weer ‘n wesenlike verandering (soos julle sal weet).
@Kattes-Strofes: Stem met jou saam… die manne hierbo huil altyd oor enige iets wat hulle skooltjie nie pas nie… dis hoekom ons rugby sit waar dit sit… mense gun nie die son oor die ander nie… mens wen mos soms, en jy verloor soms… julle wen nou als, maar daar sal weer n tyd kom waar julle verloor ook… dis mos maar die lewe… netso sal ons nie elke jaar die beeld trofee wen nie! Maar ons gaan aanhou probeer…
@BrotherBear: Waar kom die baie o19s storie vandaan? Ons het die jaar 2 o19s gehad, laasjaar geen… Ek verstaan dalk nie lekker nie of jy spekuleer bloot… Snaaks dat in die kaap staan hulle 1ste span bekend as o19A… hoe dan al die issues hierbo? Het helpmekaar nog nooit ‘n o19 gehad nie? Is dit ‘n skande om o19s te hê?
Ek weet rerig nie hoekom die kwessie van 0/19 spelers weer ter sprake kom nie. Soos reeds vantevore gese, “SA rugby se skole kompetisies is vir 0/19 spanne. Dit geld vir skole reg oor die land. Indien die meerderheid van jou skool se eerste span dan uit jonger seuns bestaan, is dit mos nie die opponente se skuld dat hulle 0/19 spelers in hul span het nie.
Ek weet dat daar in sekere provinses n kompetisie is vir slegs 0/18 en jonger spelers (Tuks ens.). Nietemin, almal wat betrokke is by skole rugby, weet dat die gewone kompetisie is vir 0/19 spanne. Was, en is so, al vir donkie jare.
Wil ook darem byvoeg: Ten spyte dat Boishaai in 2015 slegs een 0/19 speler in hul span gehad het , t.w. hul kaptein Andreas van Wyk , en n hele klompie 0/17 spelers , soos Moerat , Rass , Johannes, Bezuidenhout en Nkusane, het hulle steeds onoorwonne ge-eindig in 21 wedstryde. Vanjaar het hulle ook net een speler , Ryaan Lombaard gehad wat 0/19 was. Ook hier was n hele paar 0/17 spelers o.a. Barnard , Fourie , Horne en Abrahams. Ook weer onoorwonne na 18 wedstryde. As ek die storie so kyk , sal daar volgende seisoen ook net een 0/19 speler in die span wees t.w. Abner van Reenen.
Hierdie is nie weer n “brag” nie! Bogenoemde stats wys egter mos dat dit gedoen kan word , ongeag die manne se ouderdom.
@BrotherBear: Lees bietjie wat Rainier sê. Papier en Bees. Dit is 2, nie meer as 2 nie! En Papier het bitter min gespeel omrede hy by SA o.20 was.
En jy maak ‘n hengse fout. Meeste skole het o.19’s!
@sewes: Waterkloof het die storie versprei oor 7 o.19’s in Garsies se span!
Julle het mos baie met o.19’s teen ons gespeel. En toe ons een keer (2014) met 2 (let wel geen post-matrieks) en die jaar met 1 teen julle speel gooi jy jou speelgoed uit die kot uit.
Ek noem dit swak verloorder!
Ons het ons pakke gevat na ‘n 102-0 loesing, die jaar daarna met 60 punte en weer met 40 punte daarna – en het steeds teen julle gespeel en nooit gekerm nie – en nie gekla oor o.19’s of werwing nie.
Die afgelope 3 jaar was die skoen aan die ander voet en kyk hoe vining draai Kloof om en weier om te speel.
@sewes: Ek kan dit glo. Gaan kyk bietjie how pass daai seuns van kleins af.
@Djou:Goed as julle wil he dat stil bly n antwoord is maak ons so dis immers ek wat gereageer het op n post en nie eerste begin sarkesties raak het nie.
@Srum5; Weet jy as iets my irriteer lees ek dit net nie kyk na”another episode”
@Stier:Ek het gehoor in NZ speel hulle in gewigs afdeelings weet nie of dit waar is nie.
@sewes: Ek het gese dat die jonger manne swaar trek. Steeds wen van hulle. In rugby is dit egter ‘n span en is die invloed van een spelers minder vir die gemiddelde span, jy gaan jou uitsonderings kry.
@4×4: Ek dink gewig veral tot onder 11 sal ‘n goeie idee wees. Op laerskool behoort “skills” ontwikkeling die belangrikste te wees en dit is makliker on te doen as kinders van dieselfde bou teen mekaar oefen en speel. Ek het al by ‘n laerskool rugby oefening gesien hoe ‘n seun van ongeveer 40kg kontak oefen teen ‘n seun van amper 90kg, nie een van die twee sal iets leer nie. Ek lag altyd as ‘n afrigter by ‘n oefening vir kinders seg dat hulle iemand sterker of groter of beter as hulle moet vat om teen te oefen, want net die helfte van die kinders sal kan doen wat hy vra. Maar ja, persoonlik dink ek gewigs klasse sal baie goed wees by die laer ouderdomme.
@Rainier a.k.a. @akw: hoekom het Garsies so baie o/19’s? Meeste skole het geen, een of twee kom voor by sommige skole, maar meer as twee is uitsonderlik (behalwe by plekke soos Parktown Boys).
@sewes: Afrikaans is seker nie jou eerste taal nie. Waar beskuldig ek jou dat jy anti-Garsie is?
En of jy saamstem met /19’s of nie het dit wel ‘n impak op Noordvaal skole.
Papier en Bees was die jaar seker onder die top 3 spelers in hulle posisies op skoolvlak. Tog speel hulle die hele Tuks-reeks nie. Geen van die ander provinsies speel enige van hulle wedstryde sonder hulle /19’s nie. Dit moet mos die Noordvaal skole nadelig beinvloed.
As jy dit nie verstaan nie is ek besig om my tyd met jou te mors.
@sewes: @Stier: @Djou: Manne wil graag julle opinie verkry oor 2 aspekte
1. Dink julle dit sal raadsaam wees as laerskole rugby in gewig kategorieë ingedeel word?
2. Waarom is daar in Noordvaal op klub vlak ‘n onder 12 span maar nie op skole vlak nie. Sou dit nie meer sin maak om die ouderdom groep ook op skole vlak te inkorporeer nie?
@Stier: Klein verskil is stoei is in gewigs klasse,maardit gebeur seker selde dat n outjie wat twee jaar jonger is wen.
@Djou:@Rainier:LET WEL nerens het ek verwys na Garsies se 0\19 en hoeveel daar in watter jaar was nie of is dit n begrips probleem vir julle ouens lees ook my post oor garsies so 0\14 na anleiding wat gese is.
@Rainier:Presies jy se self o/19 het n invloed op die rankings ek gee my meening hieroor en nou is ek anti garsies.@Djou het in die verlede al n probleem gehad om tussen n persoonlike meening en n skool te onderskei ek is nie Kloof nie en hy nie garsfontein nie Na aanleiding wat ek hierbo gese het dink ek ,ek moet jou die begrips klasse kom gee.
@beet: In wrestling the normal age groups are u/15 to u/17 and u/17 to u/20, Presidents are u/13 to u/20. So 17 year old boys will compete against u/20 boys even at world champs. Granted most of the u/17 struggle. But wrestling is not a team sport and although a u/19 year old might have a “confidence” advantage I think in a team sport the impact will be even less. The average age of the team might be more important. Still I think most schools will have more u/17 boys in their team than u/19 boys.
As for anybody to stay a year longer in school just to play school rugby is something I can’t even start to believe or understand. Surely if someone can prove that a school ask or allow boys to do a extra year just so they can play rugby that school should be sanctioned. What kind of a person will ask a boy to do that?
@Stier: I don’t disagree with you stance on u19 participation especially when education is held the primary objective. I do however respectfully disagree with your talent vs age point. From my experience, every year older in high school makes a player a bit bigger and stronger, sometimes quicker and often those qualities prove my valuable to a 1st XV than the talent of a younger player without the physical attributes. I say this because I’ve seen many good players come to the fore in their last year of high school and prove they are better than the seniors who kept them out of their positions just one year earlier.
Also wrt the u19 age group, I accept that it’s not a full year in every case. In some cases it’s just a matter of missing the cutoff by a few days or weeks. So obviously it’s within reason that the extra year advantage applies.
Also wrt u19s I do have concerns when sport benefit overrides academic needs. My rule of thumb is that if a student is at a school since gr8 and turns 19 in matric, there is usually no cause for concern whatsoever. However when u19 players start arriving at schools later on in their school careers, the closer to gr12, the greater the scrutiny should be to see if either of the dreaded terms “huursoldaat” or “post-matric” do apply.
@sewes: As ek so na jou reaksie kyk moet julle liewers begripsklasse in W/Kloof aanbied.
Ek het verwys na die rankings en die invloed op Noordvaal skole, soos Djou tereg verduidelik het.
@sewes: Nee, ek was eintlik 16 in matriek.
En hoeveel Garsie o.19’s het teen Klofies gespeel die jaar en hoeveel o.17’s?
O, ek het vergeet julle kan nie tel nie. In 2014 was twee = 7 vir Waterkloof. So, dit was 6 die jaar en nie 1 nie.
@Stier: Exactly. Probeer dit aan Sewes verduidelik asb!
@Djou: dankie maar ek dink jy verdien die medalje klink my jy was seker twintig in gr12 en laas wat ek gesien het was ek geregtig om my oppinie te lig
@beet;my punt is meeste skole speel met vyf tot tien o\17.Daar is tog n o\19 liga na skool mens sien die inpak wat die o\19 spelers het op n game,dan is daar boksmart wat bepaal jy mag nie in die laer ouderdomme twee jaar op speel nie as jy o\16 is mag jy nie o\18 speel nie as jy o\14 is moet jy by n hoerskool inskakkel en mag nie o\13 speel nie dit maar hoe ek hier oor voel kyk na die inpak van garsies se o\19 die jaar, ons het self volgende jaar no\19 in ons span.
@beet: Many kids that are born between November to December starts school a year later than their year of birth group. Why should they be excluded. But I don’t think under 19 kids really makes any difference, it depend on the boys talent not his age. I think most first teams will anyway have more under 17 boys in their team than under 19 boys. It’s just something our parents, coach’s and supporters can use to justify a loss.
@sewes: Baie geluk dat jy o.17 was in graad 12. Ons sal geld insamel en vir jou ‘n goue medalje koop.
Al wat Rainier gesê het is dat ander skole uitgesluit Noordvaal regdeur die jaar met o.19’s speel en in Noordvaal is dit een deel o.18 en ‘n ander deel o.19. Natuurlik beinvloed dit dit rankings soos deur Beet bevestig. Nie Bullsh!t nie, al wil jy hê dit moet wees!!!
@BrotherBear: En Helpies is niks sonder al daardie beurse!
@sewes: Hi Sewes. Relative to SA as a whole, the u19 comment does hold water though. The Western Cape, Eastern Cape and Free State team in the Top 10 of the ranking list above have all enjoy full access to u19 players whenever they have had u19s.
Key players like Grant Hermanus, Keanu Vers, Andreas van Wyk, Josh Vermeulen, JP Duvenage as well as two Grey Bloem captains in Werner Roberts and Henco Greyling come to mind.
I don’t think any of these schools have purposely focussed on having u19 players as an objective but I’m sure we can agree there is some sort of benefit to not being restricted access to these u19s by match rules for 4-6 games per season.
You argument along the lines of should u19s be involved in the first place is a debate that has been on the go for a long time and there are many who support your views.
I participated in Ruggaz’s mock draft for rugby after school about a month back and was surprised at the number of top u18 players that were “unavailable” for selection because they will be returning to school as u19 players next year.
@Gimoldboy: The performance of Gym refutes the numbers theory. One would be inclined to think that the lack of numbers would effect consistency, but it hasn’t. There are obviously other factors that play to their success.
@Gimoldboy: Volgens die skool se syfers het Gim ongeveer 350 seuns wat rugby speel.
@sewes: Garsies erken hulle between f..ol sonder O/19 of imports. Hehehe
@Rainier:Ag moet nou nie laat ons weer hier begin nie n O/19 hoort in die army of hy nou vroeg of laat skool toe is ek was o/17 toe ek in gr12 was so bullshit!!!
Ek breek ook net ‘n lansie vir die Wolramme wat op die stadium net 200 seuns in die skool het, seker die minste kinders op die Top 50 lys.
Ek is baie bly vir Tjaart met sy aanstelling by Monnas, dis groot skoene om vol te staan maar gebaseer op die agterlyn spel van die Bere en BB GK spanne die afgelope twee jaar, gekoppel met die tradisionele krag voor van Monnas, kan dit ‘n nuwe era by Monnas inlei.
Onthou ook asb dat die Tuks reeks /18 is, wat die jaar vir Papier en Bees uitgesluit het. Dit het ook ‘n invloed op die “rankings”.
Ek moet erken vir n skool met 550 (waarvan minstens 100 hokkie speel) seuns is hierdie ‘n baie lekker artikel om na te kyk as ons daar bo lê. As ek ook so ‘n vinnig rowweg sommetjie maak het ons dan omtrent n 80% deelname (landloop en golf ens uitgesluit). Hierdie is baie nodig as ons wil aanhou om “bo ons gewig te slaan” in die toekoms.
Well done Boishaai deur 3 uit die laaste 5 jaar die no 1 Skole rugbyspan in SA te gewees het.Geluk ook Paarl Gim deur hier no 1 te geeindig het.Wys nou weer darem dat die Paarl is die nommer 1 rugbyskole dorp in SA.
Very interresting to see four KZN schools in the top 20 and one just outside of it ,also Hilton part of top 50.. no reason they should lose against the Pumas with just two in the Top 20 and nothing else from 20 to 50
@Stier: ???
@Ooorkant Loftus: Lol…ek sien wie is dan bo, mooi man. Jy het ‘n punt maar ons almal weet Grey sal bo wees as ons die laaste tien of twintig jaar kyk.
En hier dog ek julle rugby is dood, op die blog word daar baie keer geseg die “last post” speel al vir Affies rugby en die Dok? Ek wil nie weet wat julle gaan doen as julle weer ‘n “krag” is nie.
Thanks beet very interesting. Gim and Boland punch way above their weight. Boland must be the best rugby school in SA. To be so competitive with 250 gardeners and a ploegskaar?
@Beet. As n previous blogger asked can you do a ranking for the last 10 years ? There I am sure you would see more of the men from Bloem with number 1 behind those season’s.
Something else I noticed and this is only me remembering a very tough season not so long ago.
If you take the first 5 schools on the ranking and omit the worst performing year for each of the 5 schools over the 5 years and then look at the numbers. Changes a few things around. But ja, all years count and that is how all things work. Not on “distorted or manipulated” figures but actuals. Thanks Beet, please see what you can do about the 10 year rankings.
@Roger: Eish…and Dale might just fall out. The first 2 years following Spilhaus’s departure were forgettable to put it nicely.
@beet: Lol…not far out with my guess……maybe you should put a clock ticking somewhere on the page.
@Speartackle: HJS have been in unbelievable form of late. However there have been a few years in the last 5 where there’s been a valid debate about who the national no.1 should be.
Boishaai 14/08/2014 to 04/11/2016 = 797 days and counting
@beet:
Then again….HJS have been peaking for 801 days now….closing in on that 1 000 day Grey record
@Hooit: We have access to a long history of Beeld/Virseker cup winners. For most of those same years many of us have no clue how good or bad the winners were during the other part of season.
Based on that I would say winning the cup is far more important in the long run.
@Hooit: Interesting comment there Hooit about peaking “at the right time”
I see Garsies had a better record when they were not Beeld champions. Monnas had their worst ranking when they played Beeld finals in 2011 and were favourites but lost to Kempies. So is Beeld about managing players and team during the year in order to peak at the right time?
@Rugbymal: not sure – Beet may attempt it if he has the time
KES had a really good trot from 2008-2012 and have been less successful from 2013-2016. Boys High is another school who would feature better in the first five years – so to Bishops
@Roger: Would that type of info be available.
Think a newbie like Garsfontein would be influenced.
Had a quick look at Rugby 365 and on there for example KES were on there Top 20 3 times since 2006. Noord Kaap 2, EG Jansen 2, Bishops all of the years. (might have miscounted)
would love to see this over 10 years which I think is a truer reflection. Schools such as Garsfontein, EG Jansen, Noord Kaap etc who have done really well recently would drop way down and schools such as Bishops, KES, College, Boys High etc move up
@Grasshopper: Even though nr’s do play a role when you look at the lower teams I think the real measure is how many players were recruited / bursaries.
You can have 100 players and they all recruited / bursary children and you will be able (bar massive injuries) to compete in the Top 10.
The problem with Grade 8 recruitment is the risk on the development of the child.
U13 Craven week is a freak week in most cases where the biggest boy is selected and then they stop growing / developing.
Tank you Beet interesting reading.
Amazing is the gap in the average points between Nr’s 1 – 4 down to 10 and 20.
WC rugby with 3 of the top 5.
@Speartackle: I still remember a Monnas old ballie saying Glenwood has 1,500 boys and 600 players. I had to correct him, 1,200 boys and 400 players max.
Hierdie nou n goeie bewys vir almal wat wil he Helpmekaar moet Makro skole toe skuif. Die baba het nou net maar begin loop. Helpies het nog n laaaaaaannnnggg pad om te stap voordat hulle as n vors in rugby beskou kan word.
Hopelik sal al die julle moet Makro skole toe skuif nou sien Helpmekaar nog nie daar nie maar n goeie “up-coming”.
@Ooorkant Loftus: Ja oom Hans het n merkwaardige rekord gehad wat ek nie glo iemand sal ooit verbeter nie. Dis dalk tyd vir n nuwe era in Monnas rugby en ek is opgewonde daaroor. My grootste bekommernis is die werwing van hier af. Ek weet nie hoe en wie dit gaan doen.
@Speartackle. Oom Hans het baie beteken vir Monnas en hul rugby. Hoe voel jy oor die nuwe afrigter by Monnas? Groot skoene om vol te staan.
@Ooorkant Loftus: Ja 2012 moes eintlik n groot jaar vir Monnas gewees het. Was onder andere Chris Massyn en Jaco vd Walt se jaar. Op n staduim 12 beseerde eerste keuses gehad. Baie mense dink altyd Monnas het geweldige diepte wat baie onwaar is. 1 of 2 beserings in sleutelposisies en die jaar kan lank raak. Ek praat onder korreksie maar ek dink Monnas het net 600 seuns waarvan 200 rugby speel.
Very good article I think.
Consistency is the key.
The Top 3 never been out of Top 10 for the 5 year period hence their deserved positions.
Positions 6 & 7 shows what consistency can do. If it was not for the 2012 poor showing of Monnas then they could have been much higher on this ranking. Look at our 2014 “meltdown” and then I start to wonder…
I think a true reflection of strength over time…