The Baby Boks got off to a flying start, stunning all by thumping Australia 73–17. Remarkable, considering the Aussies beat South Africa 29–24 in the U20 Rugby Championship at Nelson Mandela Bay Stadium on 6 May 2025 — just 54 days ago.
It was a massive turnaround for coach Kevin Foote’s side in the sweltering Italian heat. They looked sharp.
Next up is a mammoth challenge against defending champions England at 18:00 on Friday, 4 July 2025. England are generally bigger and boast more professional rugby exposure and match time at this level — factors which could tilt the odds in their favour.
However, if the temperatures remain high and the Baby Boks maintain the same confidence and accuracy in their attacking execution, it could go a long way towards levelling the playing field.
| # | NAME | SCHOOL | AG | POS | PROVINCE |
| 1 | Oliver Reid | Paul Roos | u19 | PR | WP |
| 2 | Simphiwe Ngobese | Durban HS | u20 | PR | Sharks |
| 3 | Jean Erasmus | Grey College | u20 | PR | Bulls |
| 4 | Herman Lubbe | Stellenberg | u20 | PR | WP |
| 5 | Rambo Khubeka | Maritzburg Coll | u19 | PR | Sharks |
| 6 | Sethu Mnebelele | KES | u19 | HK | Bulls |
| 7 | Juandre Schoeman | Noordheuwel | u20 | HK | Bulls |
| 8 | Jaco Grobbelaar | Fichardtpark | u20 | LK | Bulls |
| 9 | Riley Norton | Paul Roos | u19 | LK | WP |
| 10 | JJ Theron | Grey College | u20 | LK | Bulls |
| 11 | Morne Venter | Monument | u20 | LK | Lions |
| 12 | Thando Biyela | KES | u20 | LF | Lions |
| 13 | Matt Romao | Drostdy | u20 | LF | Sharks |
| 14 | Wandile Mlaba | Michaelhouse | u20 | LF | WP |
| 15 | Batho Hlekani | Graeme | u20 | LF | Sharks |
| 16 | Fano Linde | Voortrekker (Beth) | u20 | LF | Cheetahs |
| 17 | Xola Nyali | Wynberg | u20 | LF | WP |
| 18 | Haashim Pead | Bishops | u20 | SH | Lions |
| 19 | Ceano Everson | Monument | u20 | SH | Sharks |
| 20 | Erich Visser | Grey College | u20 | SH | Cheetahs |
| 21 | Ian vd Merwe | Grey College | u20 | FH | Bulls |
| 22 | Vusi Moyo | KES | u19 | FH | Sharks |
| 23 | Albie Bester | Boland Landbou | u20 | CT | Sharks |
| 24 | Demitre Erasmus | Garsfontein | u20 | CT | Bulls |
| 25 | Dominic Malgas | Nico Malan | u20 | CT | WP |
| 26 | Gino Cupido | Strand | u20 | WG | WP |
| 27 | Cheswill Jooste | Noordheuwel | u19 | WG | Bulls |
| 28 | Siya Ndlozi | Westville | u20 | WG | WP |
| 29 | Jaco Williams | Glenwood | u20 | FB | Sharks |
| 30 | Gilermo Mentoe | Bishops | u20 | FB | Lions |
The Baby Boks were machine on Saturday. The Green Machine. Well done Baby Boks. All forms of Social Media on the NZ side are quiet. Not sure if they are capable of eating humble pie or have it in their DNA to say well done SA. Without making kuk excuse’s. No DNA, just RSA 2 3 RSA
Baie geluk Bokkies! Some real talent there. Future looks bright.When you have coaching staff the players respect,look up to and more importantly, know what their doing , half the battle is won.
Well done Bokkies ..humble pie is soms baie lekker om te eet ,julle het my stil gemaak en toe lekker happy gemaak.
Absolutely fantastic win
Niks beter as n SA vs NZ rugby final nie. Dis soos Paarl interskole. Beide spanne het lanklaas gewen en die hongerste span gaan wen. Soos met meeste rugby wedstryde gaan die pak die wen bepaal en die agterlyn die score. Beide spanne speel aanvallend.
FINAL – Junior Boks vs NZ (19 July 2025):
1. Ngobese
2. Mnebelele
3. Lubbe
4. Norton
5. Theron
6. Nyali
7. Hlekani
8. Mlaba
9. Pead
10. Moyo
11. Bester
13. D Erasmus
14. Jooste
15. Mentoe
15. Schoeman
17. Reid
18. J Erasmus
19. Grobbelaar
20. Romao
21. Linde
22. Everson
23. Malgas
Bokkies se forwards is n worry.
Semi-final – Junior Boks vs Argentina (14 July 2025):
1. Nogbese
2. Mnebelele
3. Lubbe
4. Norton
5. Theron
6. Nyali
7. Hlekani
8. Mlaba
9. Pead
10. Moyo
11. Williams
12. Bester
13. D Erasmus
14. Jooste
15. Mentoe
16. Schoeman
17. Reid
18. J Erasmus
19. Grobbelaar
20. Romao
21. Everson
22. Malgas
23. Linde
@Oakdale supporter (Comment #124)
Baie dankie
@Mate (Comment #123)
20h30
Kan iemand my asb inlig oor hoe laat vandag se wedstryd teen Arg is ?
What a game deur ons jonges vandag! Amper die klok ook gewen. Die span wys net watse verskil wiele maak, asook watse verskil dit maak om vir n ruk saam te oefen en te speel. Uitstekend boys!
Junior Boks vs Scotland (9 July 2025):
1. Reid
2. Schoeman
3. J Erasmus
4. Grobbelaar
5. Venter
6. Biyela
7. Romao
8. Linde
9. Everson
10. Moyo
11. Williams
12. Malgas
13. Cupido
14. Jooste
15. Mentoe
16. Mnebelele
17. Kubheka
18. Lubbe
19. Theron
20. Hlekani
21. Pead
22. Van der Merwe
23. D Erasmus
Junior Boks vs England (4 July 2025):
1. Ngobese
2. Mnebelele
3. Lubbe
4. Norton
5. Theron
6. Nyali
7. Hlekani
8. Mlaba
9. Pead
10. Moyo
11. Ndlozi
12. Bester
13. Cupido
14. Jooste
15. Mentoe
16. Schoeman
17. Reid
18. J Erasmus
19. Grobbelaar
20. Romao
21. Everson
22. Malgas
23. Williams
Junior Boks vs Australia (28 June 2025):
1. Ngobese
2 Mnebelele
3. Lubbe
4. Norton
5. Theron
6. Nyali
7. Hlekani
8. Mlaba
9. Pead
10. Moyo
11. Ndlozi
12. Bester
13. D Erasmus
14. Jooste
15. Mentoe
16. Schoeman
17. Reid
18. J Erasmus
19. Grobbelaar
20. Romao
21. Visser
22. Van der Merwe
23. Williams
@Snelvuur (Comment #117)
Het gesien 👍👍
Smallies! Jy sal bly (of teleurgesteld) wees om te hoor dat Felix opgeroep is na die o20 squad toe as injury cover vir Ndlozi – ons beseerde vleuel. Nou nie op 10 nie; maar hy’s darem daar.
@Smallies (Comment #113)
Exactly, nog iets wat die ouens wat groot skole toe gaan nog moet oorkom en why hulle steeds deel maak van voorheen benadeeld!
@Smallies (Comment #110)
Eerstens, baie geluk aan hom, genuinely! Dit altyd lekker om te hoor hoe iemand wen in die lewe en n sukses maak daarvan!
En ek stem, koshuis is nie vir almal nie, maar of dit vir jou is word baie geimpakteer deur jou kultuur en geskiedenis (en gevolglik, jou ras). Onthou, die kultuur van die groot skole was gevorm oor jare, en baie van hulle jare van Afrikaanse kultuur. So die stories wat ons as laaities hoor wat ons laat uitsien na koshuis, ken ander nie en dan kom hulle daar en is dit ‘n groot kultuurskok. Dan het jy nog al die ander goed waaraan hul nie gewoont is nie (vir sommiges is self die argitektuur n skok!) en dan verstaan mens beter hoekom sommiges nie kan aanpas nie. Dan, ek weet nie hoe goed jou seun se Engels is nie, maar hy sal dalk kan vergelyk moet die aanpassing wat plaasvind om iewers te gaan waar jou huistaal skaars gehoor word. Hierdie maak is als voorbeelde van die voordele wat ons dra wanneer ons na die groot skole gaan, wat deel vorm van die nuances.
@OUD ANKER (Comment #108)
Yes, dit is n moeilik gesprek om te he. Soos vroeer genoem, ek het dit self ook al ervaar toe ek jonger was in ‘n sport waar waar hoe goed jy is minder bepaal word deur opinies van mense (ito styl van spel, spansport, watse posisie, etc, etc) en makliker op resultate verduidelik kan word. So ek weet hoe seer dit is as dit voel asof jou droom ontneem word. Maar dit is iets wat ek oor tyd geleer het danksy wonderlike ondersteuning aangebied deur ouerfigure in my lewe (een van redes hoekom dit belangrik is dat ons ouerfigure ook moet inkoop in die visie!). Ek dink wel ook die targets/kwota (gebruik nou net kwota want dit is tien-teen-een hoe dit in gesprek gebruik sal word) is die maklike teiken om as verskoning te gebruik vir hoekom span nie gemaak is nie. Die moeilike aspek van die gesprek is dat daar in n paar gevalle nie net spelers van kleur bo hulle gekies is nie, maar ander spelers ook. En dit is maak deel van die gesprek ook, maar is die deel wat mens nie wil voer nie. Want dan moet jy eers erken dat iemand anders actually beter as jy is (of te minste in een of ander selector se opinie). Wat ek hier probeer uitwys is nie dat transformasie targets nie n faktor is nie, maar dat dit eintlik net n deel vorm van die gesprek en dat dit n lui cop-out is om eerste aan sy deur te gaan klop en nie verder na die issue te kyk nie
@Snelvuur (Comment #112)
Dit word black tax genoem…
Ek is nou bietjie buite dié gesprek, maar ek dink iets wat mens ook in ag moet neem is dat ouens wat beurse kry na groot skole toe steeds issues by die huis kan hê. Ek weet van ouens wat beurse kry na groot skole toe wat hul sakgeld huis toe moet stuur om na hulle familie te kyk. Dis die klas goed wat mens nooit sien nie. Ek het ‘n paar jaar gelede ook ‘n storie gelees oor ‘n gekontrakteerde swart speler uit ‘n groot skool wat by sy ma se huis in die township aangeval is met ‘n mes deur iemand wat jaloers op hom was – dit was die einde van sy loopbaan. Dis nie net om uit die township uit te kom nie – dis om te keer dat dit jou terugsuig ook.
Dis iets wat so is vir jong swart professionele mense ook: ek en meeste ander wit jongmense is bevoorreg omdat ons ouers en uitgebreide familie selfstandig is. Meeste swart ouens wat saam met my begin werk het, moet geld terugstuur huis toe om na hulle families om te sien (om nie eers te praat van studieskuld en al daai kostes wat hulle heeltemal self moet dra nie).
@OUD ANKER (Comment #108)
Dit is nou waar die fokop ontstaan
@Bungee (Comment #106)
My seun het als wat hy geken het agter gelos en na Grey gegaan met n rugby beurs.Hy het nie n beroeps speler geword nie en is vandag n voorman op n beesplaas in Amerika waar hy verantwoordelik is vir 6000 bees.Vra jy hom vandag wat was die beste ding wat met hom gebeur het sal hy reguit vir jou se dat hy na Grey kon gaan…laaitys is baie meer aanpasbaar as wat mens dink en dit was Am se keuse om te bly waar hy is ,ek dink dat hy reg gekies het want nie almal is gebou vir groot seuns skool koshuis lewe nie….dis nie n maklike plek nie, soos jy sal weet
@Bungee (Comment #107)
@Smallies (Comment #104)
Eerlikwaar, dit is moeilik om n definitiewe antwoord daarop nou te gee. In my opinie, na ek dit gelees het asook ander se stories oor verskillende sportkodes in daai tyd, is die antwoord ongelukkig ja. Ek dink wel nie dit was intensioneel nie (ek hoop regtig dat dit nie was nie), maar ek dink daar was onintentionele gedrag wat daartoe gelei het. En dit is okay, so lank ons dit raak sien en verbeter, wat ek ook glo gedoen is in tussen. Maar die onintentionele gedrag en gewoontes wat nogsteeds nie deur almal besef is nie, is deel wat uitmaak van die nuances wat ek vroeer al genoem het.
@Bungee (Comment #107)
Sê dit vir daai briljante Paarl Gim laaities wat nou NIE aan die CW kan deelneem NIE agv hulle vel kleur!
@OUD ANKER (Comment #103)
Mens kry diskriminasie wat regverdig is en diskriminasie wat onregverdig is. Dit word gewoonlik geklassifiseer deur die doelwit van die diskriminasie.
@OUD ANKER (Comment #102)
Ook interessant, ek het toe gaan oplees oor Am en sy skool loopbaan. Ek n interview gelees waar hy se hy kon na een van die grootter sport skole toe gaan, maar hy het gekies om te bly by sy skool omdat dit is waar sy vriende is, dit is war hy ken. Dit is deel van die challenges in die nuance waarvan ek praat oor speler van kleur war dmv beurse na groot skole gaan wat hulle moet oorkom. Hulle gaan na windsvreemde omgewings en kulture sonder enige van hul vriende.
@OUD ANKER (Comment #102)
Hartlik jammer indien ek verkeerd verstaan het (mag dalk deel wees agv oor so platvorm kommunikeer en nie in persoon nie!). Ek het die einde van jou post waar jy praat van “regte transformasie” geintrepreteer dat jy se iemand soos Siya wat geleentheid gekry het in n grootter skool nie regte transformasie ervaar het nie. Ek hoop misverstand uitgesort?
@Bungee (Comment #101)
So dan kom die vraag op was dit diskriminasie of was dit net sy persepsie dat daar gediskrimineer is….
@Bungee (Comment #101)
Diskriminasie in sport in 2015….regtig!…en wat noem jy wat nou gebeur?…o askies, diskriminasie is nou vervang met targets/kwotas/regstelling/transformasie.
@Bungee (Comment #97)
My donner @Bungee, jy klink vir my na ‘n intelligente ou, maar nou lees jy net wat jy wil lees. Ek het nie een keer gesinspeel dat Siya nie ‘n voorbeeld van transformasie is nie. Ek het wel beklemtoon dat die ander name wat ek genoem het selfs GROTER heroes as Siya Kolisi is JUIS omdat hulle NIE in ‘n fancy skool met ‘n beurs en al die geleenthede wat Grey hom gebied het was nie.
@Smallies (Comment #99)
@Smallies (Comment #100)
Ek moet bieg, ek het nie navorsing gedoen nie, net wat ek gehoor het gese word op tv net so probeer oordra aangesien dit geraak het aan die topic waaroor ons hier gesels het. Maar toe ek nou wel navorsing gedoen het, het ek die volgende gesien. Ja, hy is in Boston VSA gebore, na Queens College se laerskool en toe Grey High voor sy beurs, so oor finansiele transformasie kan ons nie seker wees nie. Maar transformasie van geleenthede? Yes, hy het sy kans gekry en gevat (amper toe weer weggegooi danksy die Duiwelsgras, maar ander storie daai weer!) tot waar dit in n motor ongeluk geeindig het met besering. Maar in die navorsing kon ek ook sien dat hy gekla het in 2015 oor diskriminasie in die sport, wat deelmaak van die ander nuances waarvan ek weer praat.
@Bungee (Comment #98)
So dan doen mens so n bietjie navorsing en dan sien jy dat hy in Boston USA gebore is ,so hy was beslis nie n armgat township laaity nie in teen deel glo ek hy het dalk n redelike groot silwer teelepel in sy mond gehad met geboorte…so is hy regtig n produk van Ontwikkeling/Transformasie of windowdressing …..
@Bungee (Comment #98)
Baie bly vir sy part,die vraag is nou hoeveel meer sou daar gewees het as saru hulle job reg gedoen het?Teen vraag is ook dan nou ook weer Ten koste van wie het hy n beurs gekry ?
Joh, en praat hulle nou in halftyd van die Border-Griquas game met Mthunzi Mabeta, wie vertel het hoe sy lewe verander is deur so ‘n beurs te kry en die Bulls CW maak en toe SA skole. Hy se nou net dat CW-week maak is die een ding waarna hy kan wys wat sy lewe verander het. Transformasie was reggekry! Interessant
@OUD ANKER (Comment #95)
So Kolisi, wie groot geword het in n township en nou een van die bekendste en mees geliefde gesigte is in Suid Afrika en in die rugby wereld is nie transformasie nie? Deur sy ouma grootgemaak sou word vanaf die ouderdom van 15, wat nou die ondersteuning gekry het van n Grey High onderwysers en koshuis sisteem, nie regte transformasie nie? Hy wat danksy rugby die platvorm gekry wat hy gebruik om nog meer transformasie te bring deur die Kolisi-foundation, verskeie voedingskema op te stel en so groot uitspreker vir ekwaliteit is het nie regte transformasie van omstandighede beleef nie? Ek dink ons het dalk verskille hier in definisies want iewers sit ons mekaar mis
@OUD ANKER (Comment #93)
1. Joh, asb moet my nie nou weer dink aan gister se krieket nie, maak my weer kwaad! My oor die krieket was net om uit te lig wat die krieketers toe uitgelig het, dat transformasie meer kompleks is as wat ons besef.
2. Die Bulls het niks met skole rugby te waai nie en dit was nie die punt wat ek probeer maak het nie. Wat ek gese het is dat die fokus is op ontwikkeling op n laer vlak sodat dit nie n worry hoef te wees op die hoer vlak nie. Deur dat hulle nie ‘n issue maak van die Bulls nie dien as bewyse daarvan. En ek verkies dat dit so om is! Om jou teenvraag te beantwoord is moeilik, ons sal nooit weet nie, maar baie moontlik nie. (My issue hier is meer hoe is daar nie meer spelers wat op standaard is om daar te speel nie? Of dat ouens soos Gumede, Xaba, Tshakweni, Manjezi en Gans so min gespeel het ten spyte van spanne wat gerotate word bly hulle op bench en speel soms net 2min aan die einde van n game).
3. Ek dink ek het rede gestaaf hoekom dit die geval is? Maar om by te voeg, die min wie passie het vir rugby en goed genoeg is wie in daai skole is word opgesuig deur beurse in die grootter skole in. Ek argumenteer (sien my gesprek met PietPompies) dat hulle steeds as voorheen benadeeld/minder bevoorreg tel in die gevalle juis agv al die nuances in die gesprek. En ek bly argumenteer dat die targets op laer vlakke lei tot grootter transformasie reg deur. Skole word aangemoedig om meer beurse uit te deel aan spelers van kleur wie dit andersins nie sou kon bekostig nie sodat die skole die bragging rights verkry van meer leerders/oud-leerders wat op hoer vlak speel. So dit is ‘n goeie ding!
@Bungee (Comment #90)
En by the way op grondsool/ondersteuners vlak is ouens soos Ox Nche, Trevor Nyakane, Makazole Mapimpi, Lukhanyo Am (en kom ons gooi sommer vir Kurt Lee Arendse en Cheslin Kolbe daarby in) groter heroes as Siya Kolisi JUIS omdat hulle ten spyte van die klein, nie prominente skole waarin hulle was dit tot op die hoogste vlak nie net gemaak het nie MAAR donners goed gemaak het!…nou daai is REGTE transformasie.
@Smallies (Comment #91)
Dink daar is baie aspekte waaroor ontwikkeling gaan, waarvan dit een is. Ek stem saam hulle het hier bal gedrop, saam met Bulle rugby wie ook verantwoordelik is vir hul ondersteuners basis bou, asook konstant besig met baldrop met die kaartjie pryse vir die Bokke games!
Ek dink n goeie ding wat hulle kan doen is om die Currie Cup games so goedkoop as moontlik (verniet of kaartjies die prys van n bier te maak en n verniet bier in te sluit!) te maak om so veel as moontlik mense daar te kry en bloot te stel aan die game en hulle so verlief maak op rugby soos ons is
@Bungee (Comment #90)
1. Kom ons praat eerder nie oor SA krieket nie…die Proteas is world champs ten spyte van SA krieket en nie as gevolg van SA Krieket nie en noem vir my 1 krieket spelende land se bestuur wat ‘n speler van ‘n wereld rekord sal weerhou deur te verklaar en dan die verskoning te gebruik dat mens nie ‘n legende se rekord kan/mag verbeter nie!
2. Wat het die Bulls met skole rugby te doen??? maar kom ons hou by jou punt wat die Bulls betref. Kan ek jou die teenvraag vra….sou hulle in 3 finale gespeel het (alhoewel nie gewen nie) as hulle meer POC spelers WAT NET DAAR IS AGV HULLE VELKLEUR op die veld gehad het?
3. Nee ek onderskat transformasie glad nie, inteendeel….maar SARU moet dan begin eerlik wees of hulle REGTE transformasie najaag of bloot behep is met rasse kwotas/targets..Gaan tel gou vir my uit @BEET se spanlys van die Baby Bokke hoeveel nie-wit spelers kom uit regte voorheen benadeelde skole….ZERO/ZIP/NIKS! en dit na 30 jaar van sg. “transformasie”…yes, jys reg ‘n nuwe buzz woord het inderdaad die lig gesien, rasbehepte waansin!
@OomPB (Comment #88)
(Verskoon asb, ek hou van my goed nommer want dit maak makliker om track te hou van dinge. Indien iemand dit nie like nie, please bear with me)
1. Vertel vir my meer van ons Paul Roosers wat dit n issue maak om n gesprek te voer? (Sodat ek net onnodig konflik in toekoms kan vermei deur of verandering te bring in myself indien daar iets verkeerd is my kant of deur om te help met persepsie indien dit die problem is)
2. Die enigste rede hoekom ek vra vir spelers wie jy glo in moes wees bo ander, is andersins klink dit net asof jy ‘n stelling maak sonder om kennis te dra oor die saak. En dit is gevaarlik, hoe die “fake news” versprei word en lei net tot mense wat kwaad raak vir ander. Ek toets net of iets se om te se en of jy weet wie op o20 vlak die uitstaande spelers is.
3. My doelwit is glad nie om jou vas te vrae of enige iets, ek is net n groot patrioot wie sy span sal verdedig wanneer ander dit probeer afdruk.
4. Die Paarl Gim 2025 Craven Week span issue is ‘n ander issue as of die 2025 Junior Rugby World Championship span op meriete daar is of nie. Op daai issue het ek reeds gese ek sou die Gim scrumhalf bo Wynberg sin kies en een van Turner of Pieters in plaas van Joubert, so ek sou op 3 of 4 Gim spelers uit kom indien ek span sou kies. Man vir man weet ek nie wie ek verder bo ander sou kies in die span CW span nie. Met elke span laer af raak gesprek meer interessante, so ons kan hom op n ander (en ander thread) voer as hier, want ons raak dan te veel off topic.
5. Nou ko mons kyk na die Gimmie en Boishaaier vir die o20 squad.
a. Om te verstaan wie moontlik kans sou staan gaan ek begin met die SA skole span van 2023, waar daar 4 HJS en 1 Gim in was. Kyle Smith was in die grootter groep gewees wat die u20 Rugby Championship gespeel het, maar het nie great vertoon daar enigsins nie. Divan Fuller sou verseker in die span wees indien dit nie vir besering was nie. JC Mars moontlik ook (hy was ook in die grootter squad gewees, maar mense het gekla dat hy spoed verloor het sedert skool, en joh, res van ons backline het wiele!). Jameel de Jongh was moontlik beseer of nie goed genoeg gewees vir WP se o19 span laas jaar (2S1B uit 6games) en glad nie o21 span gespeel die jaar nie. Scott Nel was ook in grootter oefen groep gewees, ek weet nie hoekom hy nie gekies is nie. Belangrik wel om op tel let dat die laaste 3 genoem spelers van kleur is, so eintlik volgens jou voordeel sou vind in span maak bo ander spelers.
b. As ons kyk na die res van die Craven Week 2023 groep sluit ons nog n klompie spelers in. Danio Botha het vir WP 019 laas jaar gecaptain (baie geluk!). Riley Norton was wel wanneer beskikbaar bo hom gekies die jaar vir WP o21, en JJ Theron, Jaco Grobbelaar en Morne Venter is in my opinie ook beter spelers as hy. Van Heerden Pretorius het Sharks o19 gekaptein vir n paar games laas jaar (baie geluk!) maar het nie span gemaak bo Hlekani en Romao nie, wie beide gekies was en uitstekende spelers is (ter loops, Hlekani was vir my ons beste speller by laas jaar se toernooi gewees!). Ek kan nie vind waar JB Odendaal, Zander Mynhardt of Marco Steyn tans is nie. Kom ons wag tot volgende jaar vir die gesprek oor Ruben Dames. Louw du Toit bench op beste vir Maties. Juan Loots het bo Everson gespeel by die Sharks, so is hy dalk jou die argument wat jy probeer maak? Daniel van der Merwe het Bulls o19 gespeel laas jaar, maar nog nie speel kans gekry by o21s nie, met Pieter van der Merwe wat klaarblyklik hom verby gesteek het daar. Bryan Burger speel tans in Frankryk (out of sight, out of mind?) Neil Hansen was ook in die grootter groep gewees, maar weereens, op slot die jaar is die span redelik stacked.
c. So wie sou jy graag in wou sien?
@Rainier (Comment #89)
Maar is dit nie juis waaroor ontwikkeling gaan nie? Die Bulle het n masiewe swart ondersteuners basis ,hoekom ,oor twee games wat hulle 15 jaar terug in Orlando gespeel het.Saru het die bal big time daar laat val
@OUD ANKER (Comment #87)
Ek moet se, ras behepte waansin mag dalk een van nuwe gunsteling terme wees, dankie!
1. Om te se daar is geen nuances tot die issue nie dink ek weer is om deur n dowwe bril te kyk, sodoende dat mens net sien wat jy wil sien. Die hele inquery wat by Krieket plaas gevind het in 2020/2021 dien as bewyse hiervan. Ek het nou sommer weer n paar (nuus en akademiese) artikels gaan lees oor die inquery om seker te maak ek onthou reg, en dit maak my sommer weer hartseer. Dit is baie maklik om nie bewus te wees van die issues nie, maar net so maklik om bewus te raak daarvan. Ek is baie dankbaar vir my Universiteit koshuis dae waar ek vriende kon maak wie gemaklik genoeg gevoel het om te kon deel.
2. Ek is nie SARU nie (alhoewel ek sou wou wees), so kan nie vir hulle praat nie, maar ek glo die targets as ‘n konsep is nog n goeie en nodige ding op die laer vlakke sodat dit nie nodig hoef te wees op hoer vlakke nie. Die bewyse is in die o20 span wie daar kan staan op meriete (en ek het nog nie n teen argument gehoor wat staaf dat dit nie is nie) dat die is besig om te werk. En indien hulle regtig so gepla is daar deur, verduidelik asb hoekom daar nog geen bohaai deur hulle gemaak is oor die Bulls in URC nie? (Vir konteks, Bulls het 27 games gehad vir 15 spelers, totale moontlik minute is 32 400minute, waarvan net 8 778min deur POC’s geneem was (dit sluit tyd in wat hulle van veld af was vir kaarte), dus net 27% van minute. Dit is nogal shocking vir my!). Al hoe dit vir my sin kan maak is dat hulle fokus is om die targets op n vroeer vlak te implimenteer sodat op die hoer vlak dit nie nodig is nie.
3. Ek dink jy onderskat wat nodig is vir transformasie om op n sustainable manier plaas te vind. Nou ek erken my kennis oor die areas is min, so ek werk met aannames, maar ek neem aan dat daai areas word rugby nie eintlik in gespeel nie, vir verskeie redes, waarvan een is dat rugby gesien word as die wit-man se sport. Hierdie persepsie moet eers gebreuk word, wat ek glo hy nou relatief onlanks eers was dmw Siya en kie. Mense kort hero’s wat soos hulle lyk om die motivering te kry om te go daarvoor. Anders rugby n sport wat nie vir almal is nie. Ek dink as mens nie hierdie persepsie eers oorskei nie, sit mens met dieselfde problem in die areas as wat mens mee sit in VSA-rugby – Jy kan hoe baie geld inpomp en programme begin, as mense dit nie wil speel nie gaan jy nerens kom nie.
4. Een van die wonderlike goed wat sport doen is dit gee mense die kans om uit hul omstandighede te kom en goeie fasiliteite vir beide sport en leer te kan kry dmw beurse. (Die rede hoekom, al hoewel ek hulle terg, Garsfontein nie ten volle sleg is nie). Is dit nie juis transformasie in aksie nie?! (Hierdie is in verwysing na die “artificial” getransformeerde comment, want ek weet daar is ook baie wat in die skole is omdat hulle ouers dit kan bekostig, maar ek bly staan dat daar nog nie genoeg is wie kan nie).
(Jammer vir die opstel, maar die nuance in die saak het dit seker maar nodig)
@OUD ANKER (Comment #87)
Daar is geen rugby kultuur in daai areas nie.
@Bungee (Comment #60)
Ek wou net nie die argument verder vat nie want ek ken jul Paul Rosers te goed. Ek wil nie spelers uitsonder nie maar die reel is daar en solank die reel daar is , is dit reverse apartheid. Dis my punt.
Maar aangesien jy daarop aandring en jouself oor n swak redenasie op die skouer wil klop dwing jy my om te antwoord. Gebruik Paarl Gim as voorbeeld. Hoe is dit moontlik dat die nr1 rugby skool in SA net 2 Craven Week spelers kan lewer? Verder hoe is dit moontlik dat geen Gimmie of Boishaaier in daai u20 squad is nie? Dis uiters ongewoon.
@Bungee (Comment #75)
Jou grys en pers appel ruik na ras behepte waansin. Daar is geen nuances vir hierdie issue nie. Saru kyk na alles deur ‘n ras bril en voel ‘n veer vir voorheen benadeelde spelers en OPREGTE transformasie. Dit gaan als oor targets/kwotas wat niks met transformasie te doen het nie, want as dit regtig oor transformasie gegaan het sou daar REEDS na 30 jaar nie-wit spelers op MERIETE uit gebiede soos Mamelodi/Attridgeville/Eersterus in die Blou Bul span gewees het en NIE die “artificial” getransformeerde nie-wit spelers uit skatryk skole.
Kan ek maar die hele targets debat wat ons gevoer het vandag tot an einde bring met n “ek en jy stem nie saam nie, maar dit is okay”? Want joh, ek is uitgeput na vandag😂
Die hele rede hoekom ek debat begin het op die thread was omdat n opinie gedeel was dat die span nie op meriete daar is, wat ek nie glo nie, en ek wil die span celebrate en nie afdruk nie!
So kom wees okay met nie saam stem en en cheer ons boytjies aan soos hulle die Skotte n les gaan leer!
@OomPB (Comment #80)
Ons was net die vermoe geleer om argumente te bou en ons opinies te staaf in plaas daarvan om net n opinie te deel sonder enige ondersteuning daarvoor
@Smallies (Comment #83)
Wel ons weet jy het nie die Craven week game gekyk waarvan @Snelvuur praat nie 😂
Vir my was die mees indrukwekende losskakel laasjaar Moyo. Hy het net die cool calm en reliable vibe gegee by Craven Week wat vir my sou vertroue gee indien ek saam hom gespeel het dat alles eintlik okay is.
In terme van Felix, hy het vir my baie aan n Willie le Roux dink in terme van sy spel (hoekom ek eintlik bly was hulle hom 15 toe wou skuif). Soos Willie ook die jaar by die Bulle gewys het, n great 10, maar n uitstekende 15. Ek dink dit is die potentiaal wat Felix het.
@Snelvuur (Comment #82)
Jissie my ou …..het jy nie verlede jaar gekyk nie …
@Smallies (Comment #81)
Watter stats praat jy van? Watter stat was hy beter in as elke ander losskakel in SA?
@OomPB (Comment #80)
Vreeslik,ons kan I say you say die hele aand lank ,feit is Felix was die beste 10 op skole vlak 2024….sy stats se als
Die Paul Rosers raak nou baie tegnies.
@Snelvuur (Comment #77)
Sooooooooooooooo sy coach by UJ is blykbaar nie n kenner nie want hy kies hom op 10 ,Sy hoerskool 1ste span coach is blykbaar ook nie juis n kenner nie want hy kies hom op 10….ok gotcha 👌
@Smallies (Comment #76)
En dit gaan nie oor hy te klein is nie – dit gaan oor hy nie fisies genoeg is nie. Kolbe en KLA is super fisies. Cheswill Jooste is kleiner as Alzeadon en is ook baie meer fisies as hy.
@Smallies (Comment #76)
Ek sê mos nou hy het een baie goeie game by die CW gehad, maar dit was teen die Griffons (wat vandag 50 geship het teen WP se tweedekeuses). In die groot game teen ‘n sterk span het hy geflop. Die Varsity Cup rookie van die jaar word gekies deur die publiek op Facebook en Instagram votes – meestal eerstejaar meisies wat 15 sekonde clips op Tik Tok en Instagram kyk. Die regte kenners (maw coaches wat iets weet van rugby weet) is juis die ouens wat hom weg van 10 af geskuif het…
@Snelvuur (Comment #74)
Ok so volgens jou het hy n swak CW gehad 2024 maar is aangewys af die speler van die toernooi….weird
Dan volgens jou het hy n baie swak Varsity cup gehad en was die hoof rede waarom UJ so swak gevaar het, maar hy word wragtag weer aangewys as Varsity cup rookie of the year….nog weirder ,en dit als terwyl hy nie die step u sal maak aldus jouself nie, maar volgens regte kenners al reeds die step up gemaak het….en dit op 10 waar hy kwansuis so swak is dat hy moet 15 gaan speel, weirder en weirder,jy glo seker ook nog dat Cheslin Kolbe an Kurt Lee Arendse ook te lig is vir die bokke ….Ek dink jy laaik hom maar net nie
@OUD ANKER (Comment #73)
Sien, jou antwoord wys die vraag was toe nie so eenvoudig nie! Dink die issue is meer nuanced is wat jou vraag dit uitgemaak het, hence why ek dit so geantwoord. Dink jou vraag was dieselfde as om te vra is n appel grys of pers, nie een van die antwoorde is reg nie!
@Smallies (Comment #72)
UJ het tweede laaste in die Varsity Cup geëindig en net-net in ‘n uitspeel hul plek in die Varsity Cup behou. Hy het ‘n paar highlight reels gemaak met sy uitstekende skills, maar sy overall spel was nie so goed nie (een van die redes hoekom hulle amper Varsity Shield toe is).
@Bungee (Comment #53)
My tjom, jy ontwyk my eenvoudige vraag op ‘n baie elegante manier. Kom ek antwoord vir jou en Saru…julle kan nie die vraag reg antwoord nie, want was jou antwoord, “voorheen benadeeld” sou ek vir jou sê, hoe de donner kan iemand “voorheen benadeeld” wees as sy ouers +R60K per jaar skoolgeld by enige van die genoemde skole kan bekostig. As jy dan gesê het hulle is target/kwota spelers sou ek vir jou gesê het dan is dit ‘n vals, skynheilige transformasie naratief deur Saru geskep wat niks minder is as ras behepte malligheid nie!
@Snelvuur (Comment #70)
Maar as hy dan so swak op 10 is hoekom het hy die veld aan die brand gespeel op 10 vir UJ in die Varsity cup…ooooooo ja ek vergeet dis seker sy non step up….maar ja as jy n SA skole afrigter aanstel soos die een van verlede jaar dan verstaan ek as hy nie die kapasityd gehad het om rondom n ligte 10 te coach nie …
@Smallies (Comment #68)
Ek verstaan nou ook nie mooi nie. Snelvuur se dan nou hy is nie gekies nie omdat hy nie die 10 kanaal kon verdedig nie, maar jy gebruik dit as teen argument? En dan wie het nou vir Felix uit die starting 10 posisie geskyker?
Edit: Ek sien die post waarop ek geantwoord het is ge-edit in tussen tyd, veringeval my antwoord nie sin maak vir die res van die mense nie.
@Smallies (Comment #68)
En nee, ek dink nie hy was die beste 10 nie. Ek dink ook nie hy was goed by die CW nie. Sy een baie goeie game was teen die Griffons. Die Griffons het vandag met 50 teen WP se B-span verloor. Dis hulle level.
@Smallies (Comment #68)
Hy kon nie. Hy het vir ‘n goeie deel van Grey se games op vleuel verdedig ipv op 10. Dis juis my punt. Die SA-spanne steek nie hulle 10s so weg nie: jy moet fisies kan wees en kan verdedig. Dis hoekom so baie van ons jong 10s so groot is (dink Moyo wat nou o20s speel) of ook heelwat op binnesenter speel (dink Ahmed wat laasjaar SAS 10 was en die jaar vir Wynberg 12 speel). Felix kan (nog?) nie dit doen nie.
Dis dieselfde storie met Stoffels van PRG hierdie jaar: great speler, maar hy is net nie fisies genoeg om suksesvol op ‘n hoër vlak te kan speel nie. Party ouens is maar net great skolespelers en is nie heeltemal goed genoeg om die step-up te maak nie. Een van daai dinge.
@Snelvuur (Comment #64)
Was hy die beste 10 in die land daardie jaar ,ja of nee SA skole is n beloning vir puik rugby gespeel op die CW….of so was dit voordat saru dit verkrag het….man ek raak sommer van voor af befok oor als wat saru opdonner in ons jong seuns se rugby op skole vlak…
@Bungee (Comment #66)
Nee, Wildeklawer,Noord Suid en die verskillenda paas toernooie skets n baie beter prentjie rondom die gehalte skole spelers beskikbaar in die land ,meeste provinsiale scouts kyk nie eens na die CW om talent te identifiseer nie…
@Smallies (Comment #63)
Is die res van die rugby nie steeds goed genoeg om te aanskou nie en is daar nie spelers wat steeds span maak vir wie jy wil ondersteun nie?
@PietPompies (Comment #61)
Skuus, sien nou eers die P.S.
Ek dink dit is ook hoekom ek die term targets verkies, want in my kop is die verskil tussen die dat n kwota speler daar is omdat hy n kwota is wie kan rugby speel, terwyl met targets het jy blerrie goeie rugby spelers wie toevallig ook die targets meet (en indien jy nie jou targets meet nie, moet ons n plan maak om te ontwikkel sodat ons doen)
@Smallies (Comment #63)
Sjoe, ek dink darem nie dís hoekom Felix nie gekies is op 10 nie. Hy’s nie gekies op 10 nie omdat hy nie in die 10-kanaal kan verdedig nie (en vir Vrystaat die game teen WP in die finaal gekos het). Hy het baie goeie skills en hy kan ontwikkel in ‘n goeie speler in, maar hy was net nie goed genoeg in die groot games nie (die interskole teen PRG is nog ‘n voorbeeld daarvan).
@PietPompies (Comment #61)
Daarom volg ek geen van die jeugweke van saru nie ,omdat dit n kunsmatige span is wat gekies word volgens n sekere formule ,as jy n Blanke 10 kies moet jou 15 POC wees ,9 1 en 14 moet ook POC wees indien daar nie n goeie POC 9 is nie moet die 10 POC wees ,dit is hoe Alseadon Felix verlede jaar uit n starting 10 posisie uit gespyker was….
@PietPompies (Comment #61)
1. As n span n verteenwoordigende span is van n streek, waarom moet die streek se demografie nie gebruik word nie om targets te stel? Veral as die verskil in geleenthede en verteenwoordiging in die verlede bydraende faktore is in hoekom die speler demografie skeef staan en deel is van wat oorkom probeer word?.
2. Ek het nie gese die doel is om witspelers uit te hou nie. Ek het reeds my argument gestel in hoekom ek glo dat spelers van kleur in top skole nog steeds as minder bevoorreg gesien kan word, so sal tyd spaar en dit nie weer doen nie. Alhoewel ek nie saam stem nie, kan ek nog sien hoe jou argument in teenkant gemaak kan word en vermoed ons gaan nie mekaar oortuig nie, en dit is ook okay.
@Bungee (Comment #58)
1. As jy dan nou demografie wil gebruik, kan jy nie die demografie van die land of die stad of die buurt gebruik nie. Jy moet die demografie van die rugbyspelers in daardie gebied gebruik. In Pta byvoorbeeld, outnumber die wit rugby spelers seker die swart spelers 4 teen 1. Maar steeds word die kwota 50-50 gestel. As jy die kwota volgens die demografie wil stel, gaan jy verewig kwotas toepas.
2. En nee, jy pas die kwota reël net so verkeerd toe soos SARU. Kwotas moet nie daar wees om bevoorregte wit spelers uit die span te hou nie. Dit moet daar wees om minder bevoorregte spelers van kleur ‘n geleentheid te gee. En ek volstaan by my punt dat ‘n speler in ‘n TOP50 skool nie meer of minder bevoorreg is as ander spelers in die TOP50 nie, ongeag sy kleur. Maar solank daar deur ‘n kwota bril gekyk word, sal jy maniere kry om kwotas te regverdig. Net soos wit mense in apartheid se tyd maniere gekry het om dit te regverdig. En oor 100jaar sal jy steeds redes kry hoekom kwotas geregverdig is.
PS: In my opinie is die enigste provinsies wat nog kwotas by juniors moet toepas die Vrystaat en die Bulle (juis omdat hulle nie genoeg gekleurde spelers het wat rugby speel nie). Al die ander provinsies kan spanne op meriete kies en ek belowe jou, hulle gaan in elkgeval aan die kwota getalle voldoen. Nou word daai spelers in die ander unies gebrandmerk as kwotas, terwyl hulle eintlik goed genoeg was om self daar te kom. (snaaks genoeg, watter 2 spanne het op dag 1 van CW in die hek geduik?
@OomPB (Comment #55)
Ek het mos ander redes gegee vir hoekom ons nie gewen het nie (buiten die rede wat @Snelvuur gegee het van ons wie ons spelers hoer ag ons wat ons moet) waarvoor jy nie ‘n antwoord kon gee nie, saam met dat jy nie kan stel wie in wie se plek op meriete moet wees nie. So dus is my gevolgtrekking dat jy nie ‘n argument hier het nie buiten dat daar nie genoeg witspelers in die span is vir jou liking nie? Of dan nou hoe?
@PietPompies (Comment #56)
So is die storie van Siya Kolisi se agtergrond nie so WOW nie omdat hy skool toe gegaan het by Grey PE? Of is daar nog meer ander faktore buiten fasileite wat die spelers van kleur nog ook moet face al het hulle die top klas fasiliteite?
@PietPompies (Comment #54)
Ek dink jy verstaan my dalk verkeerd. (Ek gaan hier aan hou om in punte te beantwoord, want dit maak makliker om gesprek aan te hou en verder te debatteer).
1. Ek is ‘n voorstaander dat spelers wat nie toegang het tot die beste fasiliteite om speel kans te kry. Hoekom ek voorstel dat WP se laagste span net gemaak word uit spelers wie nie in die top liga skole speel nie. Maak nie saak van ras nie (maar met selfde targets steeds in plek as minimum).
2. Ek is ‘n voorstaander van grootter toegang tot die top skole vir mense van kleur en voel dit is hartseer dat sommige van die skole nog sukkel om te lyk soos hul area se demografie.
3. Wie is nou regtig die bevoorregtes? As witspeler die meerderheid van die poel kinders is in die top skole terwyl hulle nie die meerderheid is in die algemene demografie nie, sal ek se hulle as n demografie is bevoorreg en nie die spelers van kleur nie. Ja, die ene in die top skool is relatief meer bevoorreg as die ene buite die skool, maar as n demografiese geheel steeds nie. Dan fokus ons nog nie op al die ander challenges wat kom in die konteks nie. (Trevor Noah het n goeie podcast met Dan Corder wat raak on punte hierin wat ek hoog kan aanbeveel!)
4. As ek dit reg is is die argument nie dat relatief meer bevoorregte spelers van kleur relatief minder bevoorregte spelers van kleur uit die span hou nie, maar liewers dat spelers van kleur die bevoorregte wit spelers uit die span hou? So hier is jy besig om my argument mos nou te verdraai en ‘n strooiman te bou, of nou hoe?
@OomPB (Comment #55)
Ek dink darem nie dis heeltemal waar nie. Ek dink ‘n mens kry bietjie van ‘n wanpersepsie van hoe goed ons juniors is omdat ons nooit teen ander lande deelneem nie. Henry Pollock wat op die BI Lions toer is, kwalifiseer nog om vir Engeland in hierdie o20 toernooi te speel. Hy is, tans, ligjare beter as enigiemand in SA op o20-vlak.
Hoe die getalle nou toegepas word, is nie regstellende aksie nie – dis windowdressing. Ek laat my nie vertel ‘n gekleurde speler wat in enige TOP50 rugby skool in die land is, is enigsins benadeel in vergelyking met ‘n wit speler in een van daardie selfde TOP50 skole nie. So waarom moet die gekleurde speler ‘n voordeel kry? Om die politici se monde toe te hou. Of om Jan Publiek met oë verblindery te flous. “KYK daar is 12 gekleurde spelers in elke span” Mooi man… suigstokkie vir elkeen van julle!
@Bungee (Comment #52)
As jy kyk na ons skole vlak spanne wat op meriete daar is behoort ons die u20 toernooi te walk elke jaar. Ons het seker laas gewen toe Pollard nog u20 was.
@Bungee (Comment #53)
Ek dink nie jy lees wat jy skryf nie. Jy is ‘n voorstaander dat spelers wat nie toegang het tot die beste fasaliteite, speelkans moet kry bo wit spelers. Maar dan sê jy verder dat dit OK is as bruin spelers wat in skole speel wat puik afrigting het soos Bosch, Wynberg ens ook voordeel daaruit trek…. So dis OK dat bevoorregte bruin spelers minder bevoorregte bruin spelers uit die span hou, maar dis nie OK as bevoorregte wit spelers daardie selfde minder bevoorregte bruin spelers uit die span uit hou nie. Dit MENEER… is RASSISME… NIE regstellende aksie NIE!
Rondebosch se speler (wit, swart, pink of pers) het almal presies dieselfde toegang en voordele as enige ander wit speler. En hy behoort nie die voordeel te kry net omdat hy iets anders as wit is nie
@OUD ANKER (Comment #51)
Ek klassifiseer hulle nie as enige iets buiten rugby spelers nie. Is dit ‘n byvoordeel dat hulle help om transformasie targets te ontmoet? Ja. Is dit hulle identiteit? Nee. In my oe is hulle uitstekende rugby spelers om dit tot op die vlak te maak.
@OomPB (Comment #50)
1. Wie in die span is nie daar op meriete nie en wie moes in hulle plekke gekies word? Indien die vraag nie kan beantwoord word nie, hou asb op se dat die ouens nie daar is op meriete nie.
2. Dit was ‘n wel bekende probleem dat die vorige afrigtings span nie op standaard was nie.
3. Dit is ook ‘n wel bekende probleem dat ons sisteme na skool nie op standaard is.
4. Ons is span nie tans besig om mee te ding nie ten spuite van al die probleme? So hou op moan en kla asb.
@Bungee (Comment #46)
Ek gaan jou net 1 vraag vra. Klassifiseer jy swart/bruin/indier/chinese spelers uit Bishops/Hilton/Maritzburg/KES/PBHS/Rondebosch as target/kwota spelers of as voorheen benadeelde splers?
Hoe kan ons meeding met die top rugby lande wat spelers op meriete kies. Geen wonder ons kon jare laas hierdie toernooi wen.
@Smallies (Comment #48)
Sien, hierdie is klaar beter as om net te se skrap die targets, want ‘n alternatiewe voorstel word gemaak om die issues op te los. En ek stem saam, grassroot investment is nodig om die langtermyn verandering vinniger te laat plaasvind. Nou is die geld net nodig (wat nie nodig is vir targets in plek stel nie)
@Bungee (Comment #44)
Die dag wanneer ek saru n rugbyveld in n voorheen benadeelde gebied sien bou is die dag wat ek hulle agendas sal ondersteun….ek het wel al baie boere gesen rugbyvelde op hulle plase bou vir hulle werkers se kids wat ball speel …..saru ,nog nooit… hulle fokus net op die boonste 10 persent van die piramiede en die res vee hulle hulle gatte aan af
@OomPB (Comment #33)
Wat ek wel mee kan saam stem is die term kwota is n verlies vir almal. Dit plaas ‘n onnodige label op ‘n persoon en skep n verdeling tussen spelers en ondersteuners. Kom ons celebrate liewers ons spanne soos hulle gekies is (met die transformasie targets in plek en als).
Ek dink ook dat hoe dit toegepas was (ek dink dit was laas jaar?), toe daar ‘n besering was by die WP-span wat toe weens call-ups gemaak het dat die targets nie bereik was nie is snert, want dit is wat verskil is tussen “kwotas” en “targets”. Kwotas moet bereik word terwyl targets is dit waarvoor ons mik en moet dus meer grace he (vir beserings spesifiek)
@OomPB (Comment #45)
Glad nie vir twee redes.
1. Selfs met huidige targets is velkleur steeds grootste bepalende faktor (Indien slegs targets bereik word en nie oorskei word nie, dan is dit 50% van die span kom vanaf 8% van populasie vs 50% van span vanaf 91% van die populasie (ek los daai 1% vir jaar op jaar verskille en die Namibiers in Paul Roos wat dalk statistiek op kneuk). Dus is die idea van targets juis om beter balans te bring itv kanse tot span maak.
2. Deur om te meet vanaf geboorte, word ander lewens faktore wat lei tot uitsluiting ook inaggeneem, wat dan deel maak in wat opgelos moet word voor targets kan wegval.
@Bungee (Comment #41)
As ek jou opstel reg verstaan is dit nie juis wat kwotas doen? Velkleur om span te haal
Ou maat, ek dink ons is dalk in die piskamer by Nuweland, want dit lyk my ons pee op mekaar se batterye, maar die Utopia sonder targets gaan ook nie bestaan tot my Utopia bestaan nie
@Bungee (Comment #41)
Ou maat ek wil nie op jou battery pie nie ,maar Utopia bestaan nie….ongelukkig gaan daar altyd die wees wat deur die krake val….om dit reg te try transformeer gaan nie werk nie,dit werk nooit….
@buitestaander (Comment #38)
Dit is hoekom ek ‘n voorstaander is van die idea dat WP se laagste span elke jaar net moet bestaan uit nie-Premier/A/wat-ook-al-die-top-liga-se-naam-is liga spelers. Ek soek ook nie net sugarcoating om die sisteem te laat goed lyk nie. Hierdie is klaar ‘n great voorstel om die die huidige targets meer op te skerp om nog beter transformasie te bring
@OomPB (Comment #36)
@Smallies (Comment #37)
My argument is nie dat alle skole top klas afrigting moet aanbied nie, want (1) onprakties en (2) is nie die doelwit van ‘n skool nie. My argument is dat transformasie targets in plek moet bly op ouderdoms vlak hier tot dat die finansiele agterstand wat veroorsaak was deur ons land se verlede uitgewis is sodat almal se kanse om na ‘n skool met top klas afrigting gelyk is (en ek bedoel nou ook nie almal almal nie, want armoede gaan bly bestaan, maar dat jou velkleur nie die grootste korrelasie is van of jy kan bekostig of nie). Vir ons om ‘n span soos Vrydag itv transformasie te kan uitsit (sonder targets daar) en vir die Springbokke (en hopelik al die URC spanne, nie net Sharks en Stormers nie) om die hele SA/hulle streek te kan verteenwoordig, is die targets vir nou nog nodig. Ek wil self nie die targets in die skole self sien nie, en wil sien hoe hulle natuurlik verander, maar ek wil ook nie he dat die grootste bepaler wanneer ‘n kind gebore word of hy dit gaan maak in rugby of nie die kleur van sy vel is
Die Stormers kry goeie talentvolle spelers uit die groep plus Mars en Fuller. Dan het hy reeds die meeste ysters van die jaar gekontrakteer.Seker Dobson se beleggings in jong talent van die WP gaan groot dividende lewer.
@Kantman (Comment #23)
@Rainier (Comment #16)
Apologies I should have been more clear. When I referred to the “smaller schools” in my original comment I was more referring to schools outside of the absolute powerhouses (being the big 5 and then possibly Monument/Garsies). I think schools like Nico Malan and Graeme are excellent institutions and I’m a big fan of the players they produce.
GELYKE GELEENTHEDE
@Bungee (Comment #35)
Jy kry top klas afrigters ongelukkig net by top klas skole ,dis hoekom top klas skole top klas spelers lok Ongelukkig gaan nie alle jong rugby spelers die vooreg he om na sulke skole te gaan nie ,en dis OK so, op jou matriek sertifikaat staan daar in elk geval nie watter skool jy in was nie net jou punte ,en dit is BAIE belangriker as top klas afrigters, beywer jou eerder vir top klas onderwysers by alle skole want dit is regte tranformasie….die soort wat regtig n verskil maak….nie die saru aangeplakte kak wat by die jeugweke aan gaan nie…..
@Bungee (Comment #35)
Nou hoe gaan jy dit regkry? Verwag jy dat Cloetesville se afrigters op dieselfde standaard as PRG moet wees?
@OomPB (Comment #33)
Tot dat geleenthede gelyk tot top klas afrigting gelyk is
@buitestaander (Comment #26)
Amen.
@Bungee (Comment #20)
Nee Boetie, my laaitie het sy spanne gehaal van u13 tot u19. Maar ek kon sien wat dit aan die kinders en ouers in die span gedoen het. Buitestaander se post is spot on. Kwotas is n verloor vir alle rasse. Vir hoe lank dink jy is transformasie nog nodig? Skrap die reel.
@tzavosky (Comment #30)
Jip..selfde gedink..toe onthou ek die hitte en dink dalk gaan dit ons help in 2de helfte. Eng was nie selfde span as 1ste 20 min nie…hulle eie gô uitgespeel!
@Kantman (Comment #24)
Nee,ek is nog baie te jonk vir dit. Ek is n kind van die nuwe Suid Afrika (post-94 gebore), so my kommentaar van ek weet hoe dit voel was oor myself wat nie die SA span gemaak het nie in n ouderdoms groep sport weens targets.
@BoishaaiPa (Comment #27)
En moenie die hittegolf in Europa op die oomblik uit die prentjie laat nie – meer in ons guns gewerk as Engeland s’n, dink ek. Nogtans, ‘n uitstekende vertoning deur ons outjies – op 14-0 het ek gedink dis game over vir ons.
@buitestaander (Comment #26)
Amen amen amen amen!!!!
@BoishaaiPa (Comment #27)
Almost, after 15 minutes I thought we would win.
@Kantman (Comment #25)
Except for first 20 minutes…deers in headlights was my thinking
Hoe gouer ons die begrip van kwotas uit rugby kan haal, hoe beter vir almal. Spanne kan op meriete gekies word, want dit sal verteenwoordigend wees. Almal is keelvol vir die blote konsep van kwotas. Dit is absoluut uitgedien. Dit hang ‘n stigma aan baie goeie bruin en swart spelers, en hou boonop rassisme in sport lewendig, want dit laat leef die kwota-debat voort. Mag SA Rugby die wysheid bekom om te kan verklaar: “kwotas bestaan nie meer nie, want rugby het op ‘n spontane wyse verteenwoordigend geword”. Soms sal wit spelers ‘n span se samestelling domineer, en soms sal bruin en swart spelers spanne domineer. So what? Indien kwotas bly voortleef, moet die kwota wittes in ‘n span sekerlik ook gehandhaaf word. Hoe absurd kan dit raak?
Very impressed by this team – real guts on defence, tenacious and great structure. Never losing their heads. Hats off to the coaches – was not expecting this.
@Bungee (Comment #20)
Het jy kinders wat goed is in sport?
@Buthelezi2 (Comment #11)
Still not sure what your point is
@Buthelezi2 (Comment #11)
How did you work that one out?..If the individuals in these rugby schools are not good..how can they then dominate at school level?..Makes no sense. What does make sense is that individual players develop differently in the 2 years after schools and some catch up on skills levels and size while others remain stagnant. It has happend for more 100 years and will continue for another 100. That is just the basic facts and stats shows that certain schools do actually produce more professional and Internationals than other schools…consistantly for years.. Cant argue against stats mate.
@Buthelezi2 (Comment #14)
Voortrekker is a proper rugby school mate ,as are Grame and Nico Malan,Strand and Fichardpark are the two I was referring to..
@OomPB (Comment #17)
Maar indien hierdie kom uit ‘n plek van seer agv jy wat self of ‘n kind van jou wat uitgemis potentieel agv targets, wil ek jammer se vir die pyn, want dit suck regtig as jy jou drome binne bereik kan sien en dan uitmis. Ek weet hoe dit voel. Dit is nie lekker nie. Maar ons moet kyk na die issue ter hande ook sonder emosies, en dan is dit duidelik dat transformasie steeds nodig is en nodig sal bly nog vir n rukkie.
@OomPB (Comment #17)
Ek is jammer, maar jou stelling hier is regtig problematies en jy moet dalk jouself hier so bietjie check. Die span vir Engeland is bo die target hoeveelheid PoC’s, wat aandui dat daar nie nodig was vir die targets by die span nie en op meriete gekies is. Dan na dit kan jy nie spelers kies bo die spelers wie gekies is nie, wat aandui dat jy eintlik net upset is oor die feit dat PoC spelers gekies is bo wit spelers of dat jy net glo dat witspelers uit natuurlike aard beter is as PoC’s (en nie net baat uit die geld voordeel op skole vlak nie). En dan besef jy dat jy het nie ‘n argument hier nie, so jy wil net kom kla oor die targets oor die algemeen, terwyl hierdie span as bewyse dien dat dit werk.
Sies man. Ek is eintlik nie jammer oor my rant hier nie. Gaan check jouself en waar jy dalk onbewustelik vooroordele dra. Asseblief man, dan kan ons die wenne saam celebrate.
@OomPB (Comment #17)
Ek verstaan daar is vereistes, maar soos ek dit het, is dit 7/8 eenkant toe of anderkant toe. Hier is 11 gekies. Dan kan dit mos nie wees dat hulle gekies is omdat hulle nie-wit is nie, want daar is ruimte om 4 beter wit ouens te kies. Die feit dat hulle dit nie gedoen het nie, wys dalk net dat daar nie beter wit ouens is nie. En dis meer as okay!
@Snelvuur (Comment #15)
Wel dis moeilik om dit te bepaal maar ek is seker alle spanne bo skoolvlak is daar PoC vlakke wat hulle moet aan voldoen. Was daar dan nie n WP span laasjaar uitgeskop by n toernooi oor dit nie? Solank daai bepaling bestaan is dit niks anders as reverse apartheid nie. As jou seun dalk op provinsiale vlak standaard kom, sal jy agterkom hoe n verloor verloor situasie dit is.
@Buthelezi2 (Comment #14)
Including NM and Graeme in a list of schools without notable rugby programs is slightly disrespectful.
@OomPB (Comment #13)
Oom, ek sou geïnteresseerd wees om te hoor watter spelers Oom meen vervang moet word? 11/15 is nie-wit – dis ver bó die teiken. Is die outjies nie maar net op meriete daar nie?
@Smallies (Comment #12)
Strand, Voortrekker, Nico Malan, Graeme, Fichardtpark?
More is die groot toets vir die Bokkies. Engeland het n baie goeie span. Asons net n span op meriete kon kies.
@Buthelezi2 (Comment #11)
And yet the vast majority of this squad comes from schools with very strong rugby programs….in fact only two players come from schools wich do not have notable rugby programs….I wonder why?
@Kantman (Comment #9)
Yes really. Individual talent is way overrated at traditional rugby powerhouse schools. It’s easy to dominate when your team is dominating. Another example is Tygerberg having more Boks in the 2023 World Cup team than Grey College.
@Buthelezi2 (Comment #8)
Spot on, we often see kids from schools with stronger structures & systems standing out more in school which doesn’t necessarily mean they are better or more talented rugby players than those in teams without systems as strong. Not only that but 2 years after high school is a pretty lengthy time, that’s 10% of a 20 year old’s life, there’s plenty of development that can happen in a player in that time while others perhaps stagnate.
@Buthelezi2 (Comment #8)
Really?
@Asterix (Comment #2)
Just goes to show how overrated some players are because of the system they play in. And visa versa with players from smaller schools being underrated
@Asterix (Comment #2)
Divan Fuller and JC Mars would both have made the team but are injured. I rate both to become Springboks
@BoishaaiPa (Comment #3)
Divan is ‘n yster!!! Groottste tackler wat ek nog op skole vlak gesien het. Blykpaar kon Pieter Muller die ouens ook raak ry…
@BoishaaiPa (Comment #3)
Divan is ‘n yster!!! Groottste tackler wat ek nog op skole vlak gesien het. Blykpaar kon Pieter Muller die ouens ook raak ry…
@Asterix (Comment #2)
Class of ’23?Know it wasn’t the best year for BH and Affies acc to their high standards but still?? Mind blowing.
@Asterix (Comment #2)
Divan Fuller was in earlier squad but picked up hip injury and out for 8 months. Would have been in WC team but for the injury…unfortunate bad luck.
As discussed in another previous Blog, interesting if you look at the schools, not one player from Paarl Gim, Paarl Boys or Affies in the group.
Well done Siya and getting 2 well worked tries. With Siyaya at schools level and Hooker at senior Westville is starting to make a serious statement amongst the national outside backs.